نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. تير 1394 - 17:47   |   کد مطلب: 15854
مدیر جهاد کشاورزی ملایر خبر داد
پیش‌بینی برداشت 40 هزار تن گندم در ملایر
مدیر جهاد کشاورزی ملایر از پیش‌بینی برداشت 40 هزار تن گندم در شهرستان ملایر در سال زراعی جاری خبر داد

به گزارش ملایری‌ها، غلامحسین تقوی با اشاره به اینکه 45 هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت انواع غلات از جمله گندم و جو است اظهار داشت: با توزیع به موقع بذر، نهاده‌ها، کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان و بارندگی‌های اول بهار رویش خوبی را در غلات شهرستان شاهد بودیم.

وی با اشاره به سرمای بهاره دوم که بسیاری از مناطق شهرستان را در بر گرفت گفت: با این وجود با توجه به خسارات وارده در برخی اراضی وضعیت تولید غلات شهرستان نسبت به سایر مناطق از کیفیت بهتری برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان ملایر تصریح کرد: در حال حاضر 12 مرکز خرید با همکاری اتحادیه تعاون روستایی شهرستان کار خرید گندم کشاورزان را برعهده دارند.

وی از خرید 480 تن گندم توسط مراکز خرید گندم تا به امروز خبر داد و گفت: خرید گندم کشاورزان از اوایل تیرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

تقوی با اشاره به اینکه خرید گندم به قیمت مصوب دولتی انجام می‌شود، افزود: تاکنون استقبال کشاورزان در تحویل گندم به مراکز تحویل بسیار مطلوب بوده است.

وی گفت: به منظور خرید بهتر لازم است عملیات تخلیه انبارها هرچه سریعتر انجام شود تا دیگر کشاورزان نیز گندم خود را به این مراکز تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه در سال جاری رشد خوبی را از نظر برداشت گندم در شهرستان شاهد هستیم عنوان داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 40 هزار تن گندم در شهرستان ملایر برداشت شود.

وی گفت: با توجه به رشد خوب برداشت گندم در شهرستان، میزان برداشت 11 هزار تن از سال گذشته بیشتر خواهد بود.

تقوی در ادامه از زیر کشت بودن یک‌هزار و 700 هکتار از اراضی شهرستان ملایر به جو دیم خبر داد و گفت: 4 هزار و 370 هکتار از اراضی نیز زیر کشت جو آبی است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از اراضی زیر کشت جو نیز در شهرستان ملایر بین 14 تا 16 هزار تن محصول جو برداشت شود.

منبع فارس

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار