فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

12. تير 1394 - 15:19   |   کد مطلب: 15852
امام جمعه ملایر گفت: شب زنده داری واقعی و استغفار در شب های قدر باعث نجات از آتش جهنم و قرب الهی می شود

به گزارش ملایری‌ها، آیت الله سید رضا فاضلیان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر در مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ملایر با اشاره به 15 ماه رمضان روز ولادت حضرت امام حس مجتبی(ع) اظهار داشت:  صلح امام حسن(ع) یکی از نقلاط برجسته زندگی کریم اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به متن صلح نامه امام حسن(ع) و معاویه افزود: امام حسن(ع) با صلح خود هم موجب حفظ و زنده نگه داشتن اسلام همچون قیام امام حسین(ع) و باعث بقای شیعه شد.

امام جمعه ملایر با اشاره هفته زکات از 15 تا 22 رمضان عنوان کرد: مردم در احیای زکات و پرداخت زکات کوشا و به کمیته امداد کمک کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره شهدای هفت تیر بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود شهادت شهدای هفتم تیر را باعث زنده نگه داشتن انقلاب دانسته اند .

فاضلیان افزود: ایشان همچنین به ضرورت اصلاح قوانین در قوه قضاییه و اهمیت پاکسازی قوانین و بکارگیری نیروهای توانمند و کارآمد در این قووه تاکید کرده اند.

وی با اشاره به فرا رسیدن شب های احیا و لیالی قدر در این هفته اظهار کرد:  شب زنده داری واقعی در شب های قدر باعث قرب خدا و نزدیکی به خدا می شود.

امام جمعه ملایر بیداری واقعی  در شب های قدر را بیداری از تمامی اعمال و دوری از زشتی ها دانست و بیان کرد: بیدار واقعی کسی است که در این شب از نحوه اعمال و رفتار، خمس و زکات و حق الناس خود نسبت به مردم با خبر باشد.

وی گفت: کسانی که در شب های قدر به مساکین کمک و رسیدگی کنند و صدقه بدهند باعث قرار گرفتن رحمت خداوند عظیم و بلند مرتبه می شوند.

فاضلیان تسبیح واقعی در شبهای قدر را باعث عبور راحت از پل صراط بیان کرد و افزود: اگر کسی می خواهد از آتش جهنم در امان باشد باید در این شب استغفار کند.

وی با ذکر احادیث و روایاتی تقوی را درب ورود به تمامی اعمال نیک دانست و بیان کرد: شرافت هر عملی و نجات دهنده انسان در روز محشر تقوی است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار