نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. تير 1394 - 11:13   |   کد مطلب: 15837

 لطفاً از اين به بعد تعجب نکنيد اگر يک وقت بي‌خوابي به سرتان زد و تصميم گرفتيد تکرار قسمت پخش شده سريالي را در نيمه شب تماشا کنيد، اما با نسخه‌اي متفاوت روبه‌رو شويد. شبکه سوم سيما پنجشنبه شب گذشته باب گونه‌اي از مميزي خلق الساعه را در تلويزيون گشود که بي‌اغراق در اين رسانه و دوره‌هاي مختلف مديريتي آن بي‌سابقه بوده است.

ماجرا از اين قرار است که شبکه سوم سيما پنجشنبه شب هفته پيش در پخش اول قسمت ششم از سريال مناسبتي ماه رمضان امسال خود با عنوان «دردسرهاي عظيم ٢ » اين پخش را با کسر بيش از شش دقيقه روي آنتن برد. اين قضيه هم زماني افشا شد که حوالي نيمه شب، يعني در آغازين لحظات روز جمعه، پنجم تير، در بازپخش قسمت ششم سکانس‌هاي تازه‌اي به کار ملحق شد. سکانس‌هايي که در پخش اول قلفتي از کار خارج شدند، ولي ناگهان در بازپخش سر از آنتن در آوردند تا کساني که هر دو بار شاهد به نمايش در آمدن قسمت مذکور بودند، يکه بخورند و سر در گم شوند.

علت حذف ٦ دقيقه ؟

هر قسمت از سريال دردسرهاي عظيم ٢ حدود ٥٣تا ٥٤ دقيقه زمان دارد. بر همين مبنا، شبکه بايد براي جلوگيري از همپوشاني با سريال شبکه ديگر، برنامه‌ريزي دقيقي را رعايت کند. در حال حاضر نيز شبکه سه با توجه به تايم سريالش بايد پخش هر قسمت از پيش از ساعت ٢١ و پنج دقيقه آغاز کند تا هم با اخبار ٢٢ تداخل پيدا نکند و هم روي «پايتخت ٤» نيفتد. ضمن آنکه بتواند با زمان بندي دقيق، پيام‌هاي بازرگاني را هم به پخش برساند. روندي که پنجشنبه شب رعايت نشد تا همين شش دقيقه مذکور، قرباني پخش آگهي‌ها شود. مسئله به همين سادگي‌ بود! در واقع نه مشکل محتوايي و نه اشکال فني‌اي در کار بود، بلکه تعهد شبکه براي پخش فلان مقدار آگهي، اين فکر بکر (!) را به ذهن مسوولان پخش انداخت تا شش دقيقه از قسمت ششم «دردسرهاي عظيم ٢ » را براي پخش تکرار، ذخيره کنند! اتفاقي بي سابقه که حتي يک توضيح کوتاه هم درباره آن داده نشد تا با اين اميدواري که «کسي نخواهد فهميد» يک مميزي نوبرانه رقم بخورد.

منبع فیلم آنلاین

دیدگاه شما

آخرین اخبار