نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. تير 1394 - 14:27   |   کد مطلب: 15775
سیزدهمین شماره ماهنامه «سرآمد» بنیاد ملی نخبگان دستخطی از رهبر فرزانه انقلاب خطاب به شهید ستاری را منتشر کرد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از  تسنیم، سیزدهمین ماهنامه خبری، علمی، آموزشی و تحلیلی «سرآمد» معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان منتشر شد. 

 در این شماره دستخطی از رهبر فرزانه انقلاب درباره موضوع علم و فناوری برای نخستین بار و پس از 21 سال منتشر شده است. در توضیح انتشار این مطلب آمده است: این دستخط شریف تاکنون منتشر نشده بود و از آنجا که همچنان چراغ راه محققان و پژوهشگران عرصه‌های مختلف است و به اهل علم امید می‌بخشد، فرصت را مغتنم شمرده آن را من‌باب تبرک و تیمّن عیناً در اینجا نقل می‌کنیم.
 

تصویر دستخط رهبر انقلاب

در متن این دستخط آمده است: «بحمدالله کار تحقیق در نیروی هوایی پایه‌ی استواری یافته است و تحقیق، خود پایه‌ی پیشرفت علم است. وقتی نیروهای مسلح از درون خود، دانش و معرفت جوشیدند باید یقین کرد که استقلال، نه فقط یک اسم و ادعا، که یک واقعیت و تبلور است. من این پدیده را در نهاجا به‌وضوح می‌بینم. و از همه دست اندر کاران، از فرمانده نهاجا که اهل علم و تحقیق است، از جهاد خودکفایی که نخستین پرچم خودباوری را بلند کرده است و از یکایک کسانی که در این پیشرفت مؤثر بوده‌اند، تشکر می‌کنم. مهم این است که اولاً باور داشته باشید که حالا کار را آغاز کرده‌اید و نپندارید که کار را تمام کرده‌اید، ثانیاً باور داشته باشید که تا همه جا می‌شود پیش رفت.

سیدعلی خامنه‌ای 1373/3/1

پرویز کرمی سردبیر «سرآمد» در یادداشت سردبیر سیزدهمین شماره آن، به «توسعه؛ انتخاب یا ضرورت» پرداخته و آورده است: «معلوم نیست که منظور مدیران سیاسی و اقتصادی از «تولید ثروت» یکی باشد و یا هر دو در درک بازار آزاد، اقتصاد جهانی و کوچک شدن دولت مشترک باشند. این تنوع درک و دریافت الزاماً به تنوع مکتب‌های فکری، فلسفی، اقتصادی برنمی‌گردد، ضمن اینکه توقعی نیست که مدیران اجرایی، به مباحث نظری مسلط باشند یا در کلاس‌های دانشگاه شرکت کنند، اما این توقع می‌رود که شرایط و اوضاع را کنترل کنند، بر همه‌چیز نظارت کنند تا عدالت‌خواهی به بی‌عدالتی منجر نشود و تولید به دلالی نینجامد و بازار آزاد به رانت خواری منتهی نشود و اقتصاد کشور با مفسده‌های مالی و اداری آمیخته نگردد و تعابیری مثل دانش‌بنیان، نخبگان و سرآمدان، به الفاظ و اشخاص تزیینی و حرف و شعار بدل نشوند».

دیدگاه شما

آخرین اخبار