نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. خرداد 1394 - 8:46   |   کد مطلب: 15750
بازیکنان تیم والیبال ایران با ارایه یک نمایش تحسین برانگیز با حمایت هواداران پرشور آمریکا را در سه دست متوالی شکست دادند
به گزارش ملایری‌ها به نقل از "ورزش سه"، تیم ملی والیبال کشورمان در هفتمین دیدارش در لیگ جهانی از ساعت 21 در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران به مصاف آمریکا رفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه 3 بر صفر به سود ایران به پایان رسید. ملی‌پوشان ایران در این دیدار با نتایج (25 بر 19)، (29 بر 27) و (25 بر 20) مقابل آمریکا به برتری رسیدند تا سه امتیاز حساس کسب کنند.

گزارش بازی:
ایران با همان ترکیب برنده مقابل روسیه بازی را شروع کرد و عبادی پور، میرزاجانپور، محمودی، معروف، موسوی و غلامی مردان ابتدایی ایران بودند و مهدی مرندی به عنوان لیبرو در زمین حضور داشت. اولین امتیاز بازی اسپک شهرام محمودی از منطقه دو برای ایران به دست آمد و جو آزادی از همان ابتدا تاثیرش را بر تیم آمریکا گذاشت. 
 

ست اول:
آنها در سرویس و اسپک چند اشتباه داشتند و همان تیم همیشگی نشان ندادند. همین اشتباهات تا جایی ادامه دار بود که تکنیکال تایم اوت اول با امتیاز 8 بر 5 به نفع ایران رقم بخورد. معروف و موسوی همان بازیکنان همیشگی بودند ست اول تحت تاثیر درخشش این دو بود.

هر چه از بازی می گذشت تعداد اشتباهات آمریکایی ها و درخشش ایرانی ها بیشتر می شد. شاگردان جان اسپراو گویی تیمی تازه کار بودند و کاملا تحت تاثیر جو آزادی، نه خبری از سرویس های موشکی، اسپک های شلاقی و دریافت های قرص بود نه آرامش همیشگی آنها. هر چه از بازی می گذشت اختلاف بین دو تیم بیشتر می شد و از آن تیم سیستماتیک سایه ای در زمین بود.

ادامه بازی کار را برای مهمان سخت و سخت تر می کرد و دیگر خبری از تصمیمات جادویی سرمربی آمریکا نبود، او هر کاری می کرد به در بسته می خورد چون راه حلی تا به حال برای مقابله با تماشاگران ایرانی پیدا نشده است و آمریکا هم شامل این عادت جهانی شد. تیم شکست ناپذیر چاره ای جز شکست مقابل ایران در ست اول نداشت و امتیازات 25 بر 19 در پایان گویای این مطلب بود.
 

محمودی امتیازآورترین بازیکن ست اول
پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران بهترین عملکرد را در بین بازیکنان حاضر در اسپک داشت و توانست  یکی از موثرترین عوامل پیروزی ایران در این ست باشد. اما نکته قابل توجه این ست 55 خطای تیمی از حریف بود که نشان دهنده عدم آمادگی ذهنی آنها بود.
 

ست دوم:
پس از پایان یک ست نا امید کننده از آمریکایی ها آنها ست دوم را برای برد به میدان آمدند اما خبری از تغییر نبود حتی در ارنج بازی. نفرات همان بود و سیستم هم تغییری نکرد اما چیزی که قرار بود تغییر کند شرایط روحی آنها بود. 

ایران هم با همان نفرات به میدان آمد اما با چند دنده چرخش در ارنج. بازی همان روال طبیعی اش را داشت تا اینکه آمریکایی ها کمی با شرایط سالن آشنایی بیشتری پیدا کردند و با زدن چند سرویس حساب شده و حملاتی مثل گذشته تکنیکال تایم اوت اول را با اختلاف 3 امتیاز مال خود کردند. 

این تایم استراحت ایران را به بازی برگرداند و تیم توانست امتیازات از دست رفته را در همان امتیاز 8 جبران کنند و بازی یک بار دیگر به روند طبیعی خودش بازگشت اما با این تفاوت که حریف شبیه به همان تیم همیشگی شده بود و تمام خصوصیات یک تیم قدرتمند را پیدا کرده بود. 
 

با بازگشت شاگردان اسپرو بازی را در دست گرفتند و در اواسط بازی اختلافی 4 امتیازی ایجاد کردند تا تغییرات کواچ برای رسیدن به پیروزی آغاز شود. در اولین قدم قائمی جای میرزاجانپور را گرفت تا آمریکا ذره ای از زهر ضربه هایش گرفته شود اما تغییری در روند امتیازگیری حریف ایجاد نشد و هر چه بازی پیش می رفت آمریکا به امتیاز 25 نزدیک می شد. اختلاف تا جایی ادامه دار بود که مهدی مهدوی دیگر پاسور تیم ملی به زمین آمد تا به جای معروف در دفاع روی تور هم به تیم کمک کند. اختلاف در برخی از امتیازات به حداقل می رسید و دو تیم ست را حساس و نزدیک به هم پیگیری می کردند تا اینکه بالاخره در امتیاز 23 توپ گیری معروف و حمله غلامی بازی را به تساوی کشاند. 

حالا تک اشتباهات برنده ست دوم مشخص خواهد کرد چرا که حساسیت قدرت اجرای تکنیک را در بازیکنان کم و کمتر می کند و آن اشتباه را دریافت کننده های آمریکایی انجام دادند و نتوانستند مقابل سرویس های موسوی و قائمی خودی نشان دهند و این خطا در دریافت دلیلی شد تا ایران دومین ست بازی را با نتیحه 29 بر 27 پیروز به نفع خود کند.
 

ست سوم:
معنی واقعی شکست در ست سوم برای آمریکا معنی پیدا کرد و آنها بعد از متحمل شدن دو ست شکست حالا برای پیروزی به زمین آمده بودند. 
حضور دیود لی و تیلو سندر، دو ستاره پر فروغ آنها نشان دهنده این موضوع بود. سندر و لی هر کدام یک تیم هستند و توانایی ضمانت حمله، دریافت و دفاع هر تیمی را دارند و جان اسپراو برای پیروزی حضور آنها را چاره دید. حضور این دو ستاره در زمین حداقل در شروع تاثیری بر روند بازی نداشت و همان اختلاف 3 امتیازی مثل سایر ست ها بین دو تیم حاکم بود، ایران تیم برتر میدان بود. 

حالا ستاره بودن بین شاگردان کواچ نوبتی شده است و ست سوم نوبت به شهرام محمودی و عادل غلامی رسیده بود تا بازی را یک تنه در دست بگیرند. اختلاف 7 امتیازی جان اسپراو را مجبور به درخواست تایم استراحت کرد اما هر چه از بازی می گذشت این اختلاف بین دو تیم بود که بیشتر می شد و ایران در آستانه تاریخ سازی. پیروزی مقابل آمریکا در تهران، از بین بردن تمامی رکوردهای برج های شکست ناپذیر، ایجاد تزلزل در جایگاه آمریکا و نزدیک شدن به لهستان تمام اتفاقاتی بود که ایران می توانست با این پیروزی رقم بزند، پیروزی که دور از دست رس نبود. نمایش چشم نواز والیبالیست های ایرانی در آخر تاریخ ساز شد و آمریکا با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازات 25 بر 19، 29 بر 27 و 25 بر 21 اولین شکست خود در لیگ جهانی 2015 را تجربه کرد.

 

 

  •  

دیدگاه شما

آخرین اخبار