نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. خرداد 1394 - 20:44   |   کد مطلب: 15746
رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که اجرای مفاد توافق احتمالی ایران و 1+5، حداقل 6 ماه به طول می‌انجامد و با تعدیل موضع مذاکره‌کنندگان ایرانی، حصول توافق تا حدی ممکن شده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز ضمن ابراز امیدواری به انعقاد توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5، گفت که اجرای مفاد این توافق 6 ماه بطول می‌انجامد.

بر اساس گزارش شبکه خبری المیادین، پوتین در خصوص سرانجام گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: «به توافق با ایران امیدوارم ... این توافق تا پیش از اتمام دوره ریاست‌جمهوری اوباما، نهایی خواهد شد.»

در روزهای اخیر شبکه‌های خبری عرب‌زبان به نقل از منابع آگاه و تحلیل‌گران خود، اخبار زیادی در خصوص روی گرداندن روسیه از سوریه منتشر کرده بودند.

رئیس جمهور روسیه در سخنانی که بیشتر به پاسخی برای این رسانه‌ها شبیه بود گفت: «مسکو هرگز از بشار اسد, رئیس‌جمهوری سوریه نخواسته کناره گیری کند زیرا این مردم سوریه هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند. »

وی افزود: «مسکو آماده است برای پیشبرد تحولات سیاسی آینده سوریه، با رئیس‌جمهور این کشور (بشار اسد) همکاری کند.»

پوتین به حمله غربی‌ها به لیبی با هدف براندازی معمر قذافی و تبدیل این کشور به مأمن تروریست‌ها هم اشاره کرد و گفت: «نسبت به تبدیل سوریه به یک لیبی دیگر نگران‌ایم.»

رادیو فردا بخش‌های دیگری از سخنان امروز رئیس‌جمهور روسیه را منتشر کرد.

بر اساس گزارش وبگاه این شبکه خبری رادیویی، پوتین از معتدل‌شدن موضع ایرانیان خبر داده و بر همین اساس، نسبت به حصول توافق ابراز امیدواری کرده؛ پوتین گفته: «ما خرسندیم از این که موضع ایران به طور چشمگیری تعدیل شده که این امر دستیابی به توافق را تا حدی ممکن می‌کند. ما قطعا از این توافق حمایت می‌کنیم».

پوتین به روی دیگر سکه یعنی عدم توافق هم اشاره کرده و تقصیر چنین رویدادی را بر گردن زیاده‌خواهان انداخت؛ غربی‌ها در هفته‌های اخیر درخواست بازرسی از تأسیسات نظامی را مطرح کرده‌اند، درخواستی که با «نه» قاطع مقامات ایران و در رأس آنها، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا روبرو شد.

پوتین در خصوص نگرانی از پیامدهای این زیاده‌خواهی‌ها گفت: «تنها مسئله‌ای که آسیب‌زننده به نظر می‌رسد این است که به منظور به هم زدن توافق تعمدا – دوست دارم تاکید کنم روی این سخن – تعمدا از ایران خواسته شود دست به اقداماتی بزند که کاملا غیرممکن است انجام‌شان دهد، اقداماتی که در مقایسه با حل و فصل مسئله اصلی، یعنی مسئله منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، بی‌اهمیت است».

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما

آخرین اخبار