نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. خرداد 1394 - 18:26   |   کد مطلب: 15716
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ملایر گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، 25 هزار نفر از مددجویان این نهاد در سطح شهرستان اطعام می شوند.

به گزارش ملایری‌ها، علی کولیوند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال نیز مانند سال های گذشته با کمک خیرین و نیکوکاران و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، افراد زیر پوشش و نیازمند ملایری در شب های ماه رمضان اطعام می شوند.

وی اظهار داشت: این سنت حسنه از شب های اول تا پایان ماه مبارک رمضان در سطح مساجد، تالارها، رستوران ها و مقبره سیف الدوله و با حضور خانواده های زیر پوشش کمیته امداد و نیازمندان انجام می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته 24 هزار مددجوی کمیته امداد و نیازمندان این شهرستان در ماه رمضان اطعام شدند که امسال یک هزار نفر افزایش یافته و امیدواریم این کمک ها با کمک خیرین و نیکوکاران در سال های آینده افزایش یابد.

کولیوند حمایت از ایتام را یکی از اقدامات شایسته خیرین و اقدامی خداپسندانه به خصوص در ماه رمضان عنوان کرد و افزود: هم اکنون یک هزارو 315 نفر از ایتام این شهرستان از سوی شش هزارو 100 حامی حمایت می شوند که امسال در ماه رمضان نیز طرح حامی یابی انجام می شود.

وی با بیان اینکه مهمترین رویکرد ما در طرح حامی یابی، اجرای حامی یابی برای بیماران خاص در قالب طرح شفا و طرح محسنین است اظهار کرد: پیش بینی می شود در ماه رمضان امسال تعداد 800 حامی را در قالب طرح محسنین جذب کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 180 بیمار خاص در ملایر وجود دارد که تاکنون 70 نفر از این بیماران دارای حامی هستند و پیش بینی ما این است که در ماه مبارک رمضان امسال بتوانیم برای 110 نفر باقیمانده حامی جذب کنیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ملایر گفت: سال گذشته دو میلیارد و 530 میلیون ریال توسط خیرین و نیکوکاران به ایتام و نیازمندان ملایر کمک شد که این اقدام خیر و خداپسندانه آنان قابل ستایش است.

کولیوند همچنین از برپایی نمایشگاه ضیافت در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این نمایشگاه از هشتم تیرماه به مدت پنج روز در پارک سیفیه ملایر دایر می شود و شامل شش غرفه اقدامات کمیته امداد و 26 غرفه طرح های اشتغالزایی مددجویان است.

وی جمع آوری زکات فطریه را نیز از دیگر اقدامات کمیته امداد در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته از محل جمع آوری زکات جهیزیه 40 نوعروس تهیه شد که پینی می شود امسال برای 50 نوعروس که در نوبت دریافت جهیزیه هستند اقدام کنیم.

وی همچنین از اجرای طرح مفتاح الجنه در ماه رمضان خبر داد و گفت: در راستای این طرح از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان با حضور مسوولان شهرستان از 700 نفر از خانواده های زیر پوشش و نیازمند ملایر با هدف رفع نیازهای ضروری آنها سرکشی خواهد شد.

کولیوند در عین حال خواستار کمک ها و حمایت های بیشتر خیرین و نیکوکاران به خانواده های نیازمندان این شهرستان در مناطق محروم و روستاها به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان شد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار