نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. خرداد 1394 - 18:45   |   کد مطلب: 15693
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر از توزیع 470 تن اقلام غذایی پرمصرف در آستانه ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد و گفت: چهار نوع کالای پرمصرف شامل برنج وارداتی، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ همزمان با ماه رمضان با سهمیه مشخص در ملایر توزیع خواهد شد.

به گزارش ملایری‌ها، غلامحسین تقوی روز سه شنبه در کارگروه تنظیم بازار شهرستان ملایر افزود: سهمیه برنج وارداتی در ملایر 175 تن با قیمت فروش هر کیلوگرم 25 هزار ریال، 175 تن شکر با قیمت فروش هر کیو 21 هزار ریال، 110 تن گوشت مرغ با قیمت هر کیلو 54 هزارو 500 ریال و 10 تن گوشت قرمز با قیمت فروش هر کیلو 220 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: مواد غذایی، فرآورده های دامی و تولیدات کشاورزی در ماه مبارک رمضان در سطح کشور به میزان لازم برای خانوارها وجود دارد و با تمهیدات اندیشیده شده هیچگونه کاستی در این زمینه وجود ندارد.

تقوی ادامه داد: تنظیم بازار در ملایر همزمان با ماه مبارک رمضان به خوبی انجام شده و بازار بدون تنش و در شرایط مطلوب است.

بخشدار بخش مرکزی ملایر نیز خواستار جذب هر چه سریعتر سهمیه اقلام غذایی این شهرستان در آستانه ماه رمضان شد و گفت: نظارت بازار باید با شدت بیشتری انجام شود چراکه چند نرخی بودن در محصولات غذایی مشهود است و بازرسی ها در این زمینه باید کارشناسی تر و با کمیت و کیفیت بیشتری انجام گیرد.

حسین فارسی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی باید همکاری لازم را با اداره صنعت و معدن در زمینه کالای قاچاق داشته باشد اظهار داشت: اداره تعزیرات حکومتی نیز باید اقدامات قانونی لازم برای برخورد جدی با واحدهای صنفی متخلف به عمل آورد.

وی همچنین بر لزوم همکاری دستگاه های مرتبط برای شناسایی و برخورد جدی با کالاهای تاریخ گذشته و شرکت های بدون هویت، کنترل و نظارت بیشتر بر کشتارگاه های دام و طیور، پخت نان با کیفیت در ماه رمضان، نظارت بر واحدهای فروش لبنیات محلی و نظارت بر قیمت انواع غذاها در هتل ها و رستوران های این شهرستان تاکید کرد.

فارسی خواستار تشدید نظارت ها و بازرسی ها در ماه مبارک رمضان شد و ادامه داد: 12 مرکز برای خرید تضمینی گندم با ظرفیت خرید 40 هزار تن در ملایر پیش بینی شده که نیاز است ادارات مربوطه همکاری های لازم را به عمل آورند.

رییس اتاق اصناف ملایر نیز از فعالیت 12 واحد کشیک در ماه مبارک رمضان به خصوص در ترمینال ها و کمربندی های شهر خبر داد و بیان داشت: 36 بازرس اتحادیه همراه با سایر بازرسان، نظارت ها و بازرسی های ویژه ماه رمضان را انجام می دهند.

احمد تیموری افزود: در ماه رمضان موازین بهداشتی از سوی واحدهای صنفی باید رعایت شود و علاوه بر طرح تشدید بازرسی صنف خبازان، استفاده از روغن های استاندارد توسط قنادان در سطح شهر مورد نظارت های ویژه قرار دارد.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار