نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. خرداد 1394 - 12:55   |   کد مطلب: 15690
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی همدان؛
صنایع دستی یکی از راه های اصلی توسعه کشور است
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان همدان گفت: صنایع دست با توجه به جایگاه فرهنگی و اجتماعی و نقش مهم در اشتغال یکی از راه‌های اصلی توسعه در کشور است.

به گزارش ملایری‌ها،  علیرضا قاسمی در نشست با هنرمندان صنایع‌دستی ملایر در اداره میراث فرهنگی این شهر با اشاره به جایگاه صنایع‌دستی ملایر در استان همدان اظهار داشت: صنایع دست با توجه به جایگاه فرهنگی و اجتماعی و نقش مهم در اشتغال یکی از راه‌های اصلی توسعه در کشور است.

وی با اشاره به افتتاح خانه صنایع‌دستی در ملایر بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سال گذشته در جهت ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در شهرهای مختلف سال گذشته خانه  صنایع‌دستی در همدان افتتاح شد و امسال در ملایر و تویسرکان و نهاوند افتتاح می‌شود..

 معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: اگر بتوان  صنایع‌دستی را با توجه به قدمت تاریخی و پیشینه استان همدان رشد داد این رشد نقشی مؤثر در اشتغال‌زایی خواهد داشت.

وی  گفت: افتتاح خانه‌های صنایع‌دستی در استان باعث ایجاد روحیه تعامل و مشارکت هر چه بیشتر در بین هنرمندان شده و هنرمندان می‌توانند در کنار هم نقشی مؤثر در ارتقا صنایع‌دستی داشته باشند.

قاسمی گفت: با افتتاح خانه‌های صنایع‌دستی در شهرستان‌ها شاهد کمی‌ها و کاستی‌هایی خواهیم بود که به‌مرورزمان این کمی و کاستی‌ها برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت ملایر ر رشته‌های سفال و قلم‌زنی عنوان کرد: با بازدید از خانه صنایع‌دستی توسط مردم کسانی که به صنایع‌دستی علاقه‌مندند با روش‌های تولید صنایع دستی آشنا شده و می توانند آموزش های لازم در این زمینه را ببینند.

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در این خانه ها هم هنرمند معرفی شده و هم کار هنرمند دیده می شود و این خانه های می تواند تبدیل به بازاری برای فروش محصولات هنرمندان شود.

وی گفت: یکی از اهداف اداره میراث فرهنگی کسب نشان ملی کیفیت توس ط هنرمندان استان بوده که در همین راستا کلاس های آموزشی برای هنرمندان برگزار می شود.

قاسمی با اشاره به حضور منبت‌کار ملایری در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی در تهران عنوان گرد: حضور هنرمندان شاخص استان در نمایشگاه‌های مختلف از راهبرهای مهم این اداره بوده و حضور هنرمند ملایر در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی در تهران در همین راستا است.

وی گفت: درراستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی تسهیلات خوبی در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت و امسال بودجه خوبی برای اعطای تسهیلات به هنرمندان تصویب‌شده است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان  با اشاره به بیمه هنرمندان صنایع‌دستی بیان کرد: در حال حاضر 5 هزار 700 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی در استان تحت پوشش بیمه قرار دارند و همدان از استان‌های پیشتاز درزمینهٔ بیمه هنرمندان است.

وی گفت: درگذشته برای بیمه شدن هنرمندان فقط صرفاً آموزش لحاظ می‌شد ولی در حال حاضر فعالیت یکی از شاخص‌های مهم بیمه هنرمندان است.

قاسمی با اشاره به تسهیلات بالا برای اشتغال‌زایی در روستاها عنوان کرد: برای هنرمندانی که در رشته‌های صنایع  در روستاها اشتغال ایجاد کنند تسهیلات خوبی در نظر گرفته‌شده است.

در این نشست هنرمندان صنایع‌دستی ملایر بازار فروش، وضعیت بیمه، مسائل مالی و تسهیلات و صادرات  صنایع‌دستی را از مهم‌ترین مشکلات خود برشمردند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار