نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. خرداد 1394 - 23:52   |   کد مطلب: 15664
تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در لیگ جهانی 2015 با نتیجه سه بر یک روسیه را شکست داد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از  خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی والیبال ایران در ادامه رقابت‌های لیگ جهانی والیبال به مصاف روسیه رفت. ایران كه معمولا خاطره خوبی از بازی با روسیه ندارد، در ست اول این مسابقه نتوانست خوب كار كند و نتیجه را واگذار كرد. تیم ملی ایران در این ست با نتیجه 25 - 20 مغلوب حریف شد تا روس ها اولین ست این دیدار خانگی را از آن خود كنند. ایران در لیگ جهانی 2015 هنوز نتوانسته هیچ مسابقه ای را ببرد و شاید به همین دلیل است كه ملی پوشان هنوز اعتماد به نفس سال گذشته را ندارند.

در ست دوم اما ایران شروع بهتری داشت. شاگردان كواچ با شروعی خوب، توانستند در همان دقایق اولیه ست دوم، از حریف جلو بیفتند. ایران با چند حركت میرزاجانپور نتیجه را 7-3 كرد و فاصله خوبی از حریف گرفت. البته روسیه اجازه نداد فاصله بیشتر از 4 امتیاز شود اما ایران هم می‌خواست هر طور كه شده برتری خود را حفظ كند. ایران زمانی كه امتیاز نهم را گرفت، روسیه همچنان 5 امتیازی بود و دوباره فاصله به 4 امتیاز رسید. ایران سه امتیاز دیگر هم گرفت و فاصله را به 7 امتیاز رساند. اختلاف 7 امتیازی با روسیه در خاك این كشور، برای ایران فوق العاده بود، البته به این شرط كه ایران بتواند تا پایان ست برتری خود را حفظ كند.

ایران برتری اش را به روسیه دیكته می كرد و مسابقه پیش می رفت. زمانی كه وقت استراحت گرفته شد، ایران 16 بود و روسیه 8. اما زمانی كه مسابقه از سر گرفته شد، ایران به حریف امتیاز داد و دوباره اختلاف امتیازات به عدد 7 رسید. گرچه عبادی پور با یك آبشار زیبا امتیاز هفدهم را گرفت و دوباره اختلاف به 8 امتیاز رسید.

ایران كه در ست دوم انگار متحول شده بود، به 8 اختلاف امتیاز هم راضی نمی شد و زمانی كه امتیاز 21 را گرفت، روسیه 12 امتیازی بود. یعنی 9 امتیاز اختلاف. آن هم مقابل تیم قدرتمند روسیه و در خاك این كشور. ایران با حفظ این برتری می توانست یكی از بهترین ست های تاریخ والیبال را رقم بزند. اما در آخرین لحظات، اعتماد به نفس بازیكنان بیش از حد بالا رفته بود و نتیجه اش برخورد سرویس عبادی پور با تور بود. گرچه روس ها هم سرویس خود را به بیرون زدند تا نتیجه 23 - 14 شود. 

عادل غلامی سرویس بعدی را زد. اما روسیه دفاع خوبی داشت و امتیاز را گرفت. ایران امتیاز 24 را با آبشار زیبای میرزاجانپور گرفت. شهرام محمودی سرویس ایران را زد كه توپش به اوت رفت. روسیه 16 شد و شانس پیروزی با 10 امتیاز اختلاف از ایران گرفته شد. روسیه سرویس خوبی زد اما دفاع ایران مهار كرد و با این حال دفاع خوب روسیه روی آبشار محمودی، می توانست امتیاز هفدهم روسیه را به دنبال داشته باشد كه داور خطای تور از روسیه گرفت و این ست با نتیجه 25 - 16 به سود ایران به پایان رسید.

ایران ست سوم را هم خوب شروع كرد؛ اما نه به خوبی ست دوم. شاگردان كواچ پا به پای روسیه جلو می رفتند و معمولا یك امتیاز هم از حریف جلو بودند. سرانجام فاصله به سه امتیاز رسید. ایران 8-5 جلو افتاد و كار روسیه سخت تر شد.

مربی روسیه وقت استراحت گرفت و با شروع بازی، ایران دوباره سه امتیاز متوالی گرفت. حالا تفاوت امتیاز دو تیم به 5 امتیاز رسیده و ایران برتری اش را به حریف دیكته می كند. البته روسیه نمی خواست مثل ست گذشته فاصله بیشتر از این شود. آن‌ها یكی دو امتیاز گرفتند و البته ایران هم با عملكرد خوب عبادی پور به امتیاز 12 رسید.

ایران با حفظ فاصله 4-5 امتیازی به كار ادامه می‌داد و آرام آرام به سمت امتیاز بیستم نزدیك می‌شد. میلاد عبادی پور با یك آبشار خوب امتیاز نوزدهم ایران را گرفت و روسیه هنوز 14 امتیازی بود. ایران امتیاز بیستم را هم گرفت تا در فاصله 5 امتیاز مانده به برد این ست، 6 امتیاز از حریلف خود جلو باشد.

با گذر كردن ایران از امتیاز 20، مسابقه حساس تر شد. روس‌ها با هیجان بیشتری كار را دنبال می كردند اما ایران هم كم نمی آورد و از حریف امتیاز می گرفت. ایران به امتیاز 23 رسید و روسیه همچنان 16 امتیازی بود. اما روس‌ها دو امتیاز حساس گرفتند و فاصله را به 5 امتیاز رساندند. فرهاد قائمی وارد زمین شد تا در این دو امتیاز مانده به پایان ست سوم، ایران نفسی تازه كند. ایران امتیاز 24 را گرفت و روسیه هم به نوزدهمین امتیاز خود رسید.

بازیكن روسیه سرویس بعدی را زد و در برگشت سعید میرزاجانپور با یك آبشار زیبا امتیاز 25 را گرفت تا ست سوم هم به نام ایران ثبت شود، آن هم با نتیجه 25 - 19.

ایران ست چهارم را هم خوب شروع كرد. دوباره شاگردان كواچ از همان ابتدا از حریف فاصله گرفتند و برتری خود را به رخ كشیدند. ایران هشتمین امتیاز را زمانی گرفت كه روسیه تنها به دو امتیاز رسیده بود. دفاع خوب بازیكنان ایران روی تور و از طرفی سرویس های خوب، این اجازه را به روسیه نمی‌داد كه نتیجه بگیرد. تمركز روس‌ها به هم ریخته بود و آن‌ها در غیاب موزرسكی ، یار سرشناس و قد بلند خود دیگر حرفی برای گفتن نداشتند. روس‌ها البته مقهور هماهنگی بیش از حد بازیكنان ایران شده بودند.

ایران كه در غیاب فرهاد ظریف به میدان رفته بود ، به خوبی روسیه را در خاكش مقهور خود می كرد و هرچه می‌گذشت فاصله امتیازها بیشتر می‌شد. ایران امتیاز سیزدهم را گرفت و روس‌ها همچنان 5 امتیازی بودند. فاصله 8 امتیازی، تفاضل خوبی برای ایران بود كه خیالش راحت باشد این ست را هم می‌برد. اما هنوز زود بود كه بازیكنان ایران خود را پیروز این میدان بدانند. هر زمان كه ایران دچار غرور می‌شد، روس‌ها به راحتی امتیاز می‌گرفتند و این نشان می‌داد كه ایران نباید تا آخرین لحظه خود را برنده بداند. 

روسیه در همین لحظات بود كه فاصله را كمتر كرد و به 5 امتیاز رساند. اما در عین حال ایران هم خودش را به امتیاز 20 نزدیك می‌كرد. تیم ملی روسیه نمی‌خواست در زمین خودش با نتیجه سه بر یك ببازد كه حتی یك امتیاز هم نگیرد. آن‌ها تمام تلاش‌شان را می‌كردند كه فاصله را به حداقل برسانند و اجازه ندهند ایران برنده ست چهارم شود. ایران زمانی كه امتیاز نوزدهم را گرفت، روسیه 14 امتیازی بود. اما آن‌ها دو امتیاز متوالی گرفتند و 16 امتیازی شدند. روسیه فاصله را به 3 امتیاز رساند و كار خودش را راحت كرد. روسیه كه انگار احیا شده بود، امتیازهای 17 و 18 را هم گرفت و فاصله به یك امتیاز رسید. سرانجام ایران توانست فاصله را بیشتر كند و تا امتیاز 21 پیش رفت.

سعید معروف سرویس ایران را زد كه توپ طی چند بار رفت و برگشت سرانجام در زمین ایران خوابید و فاصله به دو امتیاز رسید. میرزاجانپور دوباره فاصله را به سه امتیاز رساند و ایران 22 امتیازی شد. میرزاجانپور دوباره توپ را در زمین روسیه خواباند و ایران 23 امتیازی شد. حالا ایران تنها دو امتیاز برای برد در این دیدار می‌خواهد و روسیه به 6 امتیاز نیاز دارد. روسیه امتیاز 20 را گرفت و فاصله دوباره به 3 امتیاز رسید. 

روسیه سرویس خود را زد كه توپ در برگشت تبدیل به امتیاز 24 ایران شد. شهرام محمودی هم آخرین امتیاز این مسابقه را گرفت اما روسیه درخواست ویدئو چك كرد كه داور این امتیاز ایران را پس از ویدئو چك قبول نكرد. داور دستور به تكرار سرویس داد. بازیكن روسیه سرویس را زد كه توپ با برخورد با بازیكن ایران به بیرون رفت و روسیه 22 امتیازی شد.

كواچ وقت استراحت گرفت.بازیكن روسیه سرویس را زد كه مرندی به سختی توپ را گرفت. توپ برگشتی را روس‌ها به اوت زدند و دوباره مربی روسیه درخواست ویدئو چك كرد. داور امتیاز را به روسیه داد. روسیه 23 امتیازی شد و دوباره بازیكن این تیم سرویس زد. اما این بار سرویس روس‌ها به تور برخورد كرد و ایران با نتیجه 25 - 23 روسیه را شكست داد و با نتیجه 3-یك برنده این مسابقه شد.

با این برد ایران به جریان مسابقات لیگ جهانی والیبال 2015 برگشت و با وجود 4 شكست، شانس خود را برای صعود به مرحله بعد زنده كرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار