نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. خرداد 1394 - 23:44   |   کد مطلب: 15661
طبق سنوات ماه‌های اخیر یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی بیست و دوم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شد اما امروز 23 خرداد ماه است و هنوز هم خبری از واریز یارانه ها نیست!

به گزارش ملایری‌ها به نقل از آناج، طبق سنوات ماه‌های اخیر یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی بیست و دوم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شد اما امروز 23 خرداد ماه است و هنوز هم خبری از واریز یارانه ها نیست!

این عدم پرداخت به موقع از ماه گذشته کلید خورده است و اردیبهشت ماه سال جاری نیز پرداخت یارانه ها با تاخیر 48 ساعته به حساب یارانه بگیرها واریز شد.

این تاخیر در حالی در ماه گذشته و این ماه به وقوع پیوسته است که هنوز هیچ اطلاعیه و خبری در این خصوص در سایت سازمان هدفمندسازی یارانه ها درج نشده و مسوولین هیچ توضیحی برای مردم بابت این تاخیر اعلام نکرده اند.

به نظر می رسد تاخیر در پرداخت یارانه ها بر حواشی موجود در این زمینه بیافزاید و این موضوع ناخودآگاه به حذف یارانه تعدادی از خانواده های پردرآمد ربط داده شود.

البته در دولت گذشته نیز تاخیر در پرداخت یارانه ها اینگونه عنوان شده بود که با توجه به این که بانک ها در اواخر ماه پرداخت های زیادی دارند و به طور مثال پرداخت حقوق ها توسط بانک ها در اواخر ماه صورت می گیرد به همین دلیل پرداخت یارانه ها با چند روز تاخیر انجام می شود تا بانک ها بتوانند راحت تر در این زمینه عمل کنند.

اکنون مشخص نیست دلیل دولت یازدهم مبنی بر علت تاخیر در واریز یارانه ها چه می باشد و این موضوع باید هر چه سریعتر توسط مسوولین دولتی شفاف سازی شود.

گفتنی است؛ دولت طبق تبصره 20 قانون بودجه موظف به شناسایی اقشار پردرآمد و حذف یارانه 6 میلیون نفر بوده و اینکه یارانه نقدی را به خانوارهای نیازمند واقعی پرداخت کند.

پیش از این نیز مسئولان عنوان کردند همه درآمد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها صرف پرداخت یارانه نقدی می‌شود و دولت برای جبران آن با کسری منابع 6 تا 7 هزار میلیارد تومانی روبرو است.

به نظر می رسد امشب هم شاهد واریز یارانه 45 هزار و 500 تومانی دولت نباشیم.

انتهای پیام/پ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار