نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. خرداد 1394 - 20:26   |   کد مطلب: 15649
چهره افسانه‌ای سینما و بازیگر فیلم‌های بزرگی همچون «هابیت»، «ارباب حلقه‌ها» و «جنگ ستارگان» در 93 سالگی در بیمارستان درگذشت.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از خبر آنلاین این بازیگر کهنه‌کار صبح یکشنبه هفتم ژوئن در بیمارستان وست‌مینستر لندن درگذشت، دلیل دیر اعلام کردن مرگ این بازیگر مشهور، تصمیم همسر او برای اعلام مرگش به اعضای خانواده‌اش بوده است. این دو به مدت 50 سال زن و شوهر بودند.

سرکریستوفر فرانک کاراندینی لی بازیگری را از سال 1947 آغاز کرد، اما تا اواخر دهه پنجاه و بازی در فیلم «نفرین فرانکشتاین» به شهرت نرسید. یکی از مشهورترین نقش آفرینی‌های سرکریستوفر لی بازی در نقش دراکولا بود. علاقه او به بازی در فیلم‌های ژانر وحشت او را به سمت سینمای هالیوود و فیلم‌هایی همچون «فرودگاه 77» ساخته جری جیمسون و «1941» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ کشاند. او در سال 2001 با بازی در نقش سارومان در سری فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» شهرتی عالمگیر پیدا کرد. لی علاوه بر این در قسمت‌های دوم و سوم فیلم «جنگ ستارگان» هم به ایفای نقش پرداخته است.

تیم برتون یکی از کارگردان‌هایی است که در فیلم‌های زیادی با این بازیگر توانا به همکاری پرداخته است. حاصل همکاری این دو چهره قدرتمند عالم سینما در فیلم‌هایی چون «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «آلیس در سرزمین عجایب» و «سایه‌های سیاه» دیدنی است. او علاوه بر فعالیت در حیطه بازیگری در عرصه موسیقی نیز فعال بود و چندین آلبوم موسیقی نیز از او منتشر شده است.

او در یک مصاحبه در سال 2013 درباره عشقش به بازیگری گفته بود : «بازیگری هیچگاه برای من تنها یک شغل نبوده ، بازیگری به زندگی من معنا می‌دهد. من آواز می‌خوانم، کتاب هم می‌نویسم، اما آنچه که مرا به جلو می‌راند بازیگری است.»

دیدگاه شما

آخرین اخبار