نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. خرداد 1394 - 19:42   |   کد مطلب: 15647
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق 250 هزار لیتر مواد نفتی و شیمیایی در کهریزک خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا، سیدجمال ملکی در این باره گفت: در ساعت 4:21 بامداد امروز جمعه آتش‌نشان‌های کهریزک در تماس با ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران از وقوع حریقی گسترده در یکی از انبارهای مواد نفتی و شیمیایی واقع در حوزه استحفاظی خود خبر داده و درخواست نیروی کمکی کرده است.

ملکی با بیان اینکه ستاد فرماندهی بلافاصله عوامل ایستگاه 50 و 9 را به همراه خودروی فوماتیک، خودرویی کف و تانکر آب به محل حادثه واقع در یکی از روستاهای اطراف کهریزک اعزام کرد، گفت: شدت حادثه به حدی بود که شعله‌های آتش از شعاع بیش از 10 کیلومتری نیز قابل رویت بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل، افود: محل حادثه یک انبار به مساحت چهار هزار متر مربع بود که درون آن 13 تانکر کوچک و بزرگ نگهداری مواد نفتی و شیمیایی که در زیر زمین و سطح زمین ایجاد شده بود، قرار داشت.

ملکی با بیان اینکه هر یک از این تانکرها بین 6 تا 60 هزار لیتر ظرفیت داشته و جمعاً بیش از 250 هزار لیتر مواد شیمیایی درون این تانکرها بوده است، گفت: تا پیش از رسیدن آتش‌نشان‌های تهرانی یکی از تانکرها منفجر شده و شعله‌های ناشی از آن به دیگر تانکرها نیز سرایت کرده بود که آتش‌نشان‌ها بلافاصله با استفاده از کف و تجهیزات موجود از جلوگیری از سرایت آتش به دیگر اماکن جلوگیری کرده و پس از مدتی نیز موفق به مهار آن شدند.

وی از مصدومیت دو آتش‌نشان آتش‌نشانی کهریزک در پی این حادثه خبر داد و گفت: این افراد از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

ملکی با بیان اینکه در این انبار کارهای مربوط به میعانات نفتی انجام می‌شد، گفت: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل در ساعت 5:45 به عملیات خود خاتمه داده، همچنین علت این حادثه از سوی عوامل آتش‌نشانی کهریزک اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از این 250 هزار لیتر مواد شیمیایی و نفتی در آتش سوخته و از بین رفت، گفت: خسارات ریالی ناشی از این حادثه بالا بوده است.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار