نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. خرداد 1394 - 18:56   |   کد مطلب: 15617
پس از گذشت چند سال از تغییر سیستم آموزشی آموزش‌وپرورش و تغییر دوره‌ای ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان امسال آموزش‌وپرورش ملایر با چالشی جدی مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، پس از گذشت چند سال از  تغییر سیستم آموزشی آموزش‌وپرورش و تغییر دوره‌ای ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان امسال آموزش‌وپرورش با  چالشی جدی مواجه شده است.

پس از تغییر سیستم آموزشی مدارس متوسطه دوره اول در یک‌پایه دانش‌آموز نداشتند ولی امسال این مدارس سه‌پایه را به‌طور کامل باید پوشش بدهند و در عوض مدارس دبیرستان دوره دوم یک‌پایه یعنی کلاس دهم را امسال ندارند.

با ایجاد این تغییرات یکی از مشکلات جدی که آموزش‌وپرورش ملایر با آن گریبان گیر است مشکل خالی شدن بعضی از مدارس دوره دوم متوسطه و نبود فضای فیزیکی در دوره اول مواجه است.

کاوه برخورداری  با اعلام این مشکل در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر اظهار داشت: در سال تحصیلی 94-95 مدارس متوسطه دوره اول با چالش ساماندهی فضا مواجه هستند.

وی افزود: با توجه به کارشناسی‌های انجام‌شده در دو قسمت پرجمعیت شهر ملایر یعنی در مناطق مرکزی شهر و قسمت شهرک با کسری فضای آموزشی مواجه خواهیم بود.

 مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر بیان کرد: برای دانش آموزان دختر در منطقه شهرک در سال تحصیلی 94 -95 با کسری 5 کلاسی و برای دانش آموزان پسر با کسری 9 کلاسی فضای آموزشی مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به راه‌حل‌های این مشکل عنوان کرد: برای رفع این کسری طبق پیشنهاد‌ها انجام‌شده قرار بر این شده است که برای دختران مدرسه ضمیمه در نظر گرفته شود به با توجه به اینکه مدارس دوره دوم متوسطه امسال باکلاس خالی مواجه هستند برای رفع این مشکل از فضاهای خالی این مدرس استفاده شود.

برخورداری یکی دیگر از راه‌حل‌های این مشکل را ادغام مدارس باهم بیان کرد و افزود: ادغام دو دبیرستان دوره دوم باهم با توجه به کاهش دانش آموزان به دلیل تشکیل نشدن یک‌پایه و تبدیل یکی از مدارس به متوسطه دوره اول نیز یکی از راه‌حل‌های این مشکل است.

وی با اشاره به کسری فضای آموزشی در مرکز شهر ملایر نیز تصریح کرد: در منطقه مرکز شهر ملایر نیز  برای دانش آموزان دختر در سال تحصیلی 94 -95 با کسری 4  کلاسی و برای دانش آموزان پسر با کسری 5 کلاسی فضای آموزشی مواجه می‌شویم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر دو نوبته شدن بعضی از مدارس را نیز یکی دیگر از راه‌حل‌های رفع مشکل افزایش دانش‌آموزان در دوره متوسطه اول دانست و بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات آموزش‌وپرورش ملایر ر سال تحصیلی 94-95 شلوغ بودن برخی از مدارس ابتدایی است.

وی افزود: 4 مدرسه در شهر ملایر با توجه به جمعیت بالای دانش آموزان ابتدایی با شلوغی کلاس‌ها مواجه هستند که برای رفع این مشکل پیشنهاد دو نوبته شدن این مدارس و استفاده از سیستم 3-3 شد که با مخالفت  روبه‌رو شد و برای حل این مشکل باید چاره‌اندیشی شود.

محمد قاسم عبدلی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات پیش روی آموزش و پرورش عنوان کرد: در حل این مشکل باید دانش‌آموزان و تردد آنها نیز لحاظ گردد.

وی افزود: دسترسی آسان به مدارس، رفت وآمد دانش آموزان و رضایت والدین و مردم از دیگر نکاتی است که در حل این مشکل باید لحاظ گردد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار