نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. خرداد 1394 - 16:26   |   کد مطلب: 15615
هنرمند ملایری محمد قاسمی با نمایش سکوتی سرد در جمع هشت اثر برتر بخش صحنه‌ای تئاتر جشنواره طلوع خرداد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، با معرفی آثار راه یافته به بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری "طلوع خرداد" نمایش هنرمند ملایری محمد قاسمی با عنوان "سکوتی سرد" به جمع هشت اثر برتر این جشنوراه راه یافت.

دبیر اجرایی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری "طلوع خرداد" با اعلام آثار راه یافته به این یادوراه اظهار داشت: باید توجه داشت که بیش از ۵۲ سال از قیام تاریخی ۱۵ خرداد می گذرد به همین خاطر باید برای معرفی دستاوردها و اهداف این قیام کارهای جدید و قابل توجهی صورت گیرد تا بر اساس آن بتوان مفاهیم ۱۵ خرداد را به نسل جدید انتقال داد.

دبیر اجرایی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» افزود: یادواره ملی طلوع خرداد به دنبال این هدف است که با استفاده از ابزار هنر زمینه خلق آثار مختلف هنری در رشته های گوناگون را فراهم آورده و زمینه آشنایی اقشار مختلف مردم با این قیام تاریخی را فراهم کند.

وی با اشاره به تئاترهای راه یافته به بخش نهایی یادواره ملی طلوع خرداد گفت: هشت تئاتر صحنه ای توسط هیئت بازبینی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» انتخاب شدند که در فرهنگسرای رازی به نمایش در می آیند.

دبیر اجرایی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» افزود: «دونه کفترام نذریه» نوشته و کارگردانی کاوه مهدوی از شهرستان تهران، «اولین غروب پاییز» نوشته و کارگردانی علیرضا مهران از شهرستان تهران، «هیچ اتفاقی، اتفاقی نیست» نوشته کامران شهلایی به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از شهرستان کرمانشاه و «بی در زمان» نوشته حسین مهکامه به کارگردانی احسان جانمی از شهرستان اصفهان نیز چهار اثر نمایشی منتخب صحنه ای هستند.

وی گفت: تئاترهای « ۱۷سال و ۲ماه و ۵روز» نوشته جمشید خانیان به کارگردانی علیرضا صفادل از شهرستان ورامین، «ستاره ها به آسمان می روند» نوشته احسان جانمی به کارگردانی مائده وحید از شهرستان اصفهان، «سکوتی سرد» نوشته و کارگردانی محمد قاسمی از شهرستان ملایر و «من تا مرز من» نوشته مرتضی شاه کرم به کارگردانی هما پریسان از شهرستان تهران از جمله آثار برگزیده هیئت بازبینی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» هستند.

وی آثار راه یافته بخش تئاتر خیابانی را نیز معرفی کرد و گفت: «زیر پوست شهر» نوشته امین وحیدی پور به کارگردانی امین وحیدی پور و احمدصمیمی از شهرستان تهران، «پاتو زمین نذار» نوشته میلاد شمالی و سپیده نوروزی به کارگردانی سیده مائده هوشیار از شهرستان لنگرود، «بینوایان ویکتور هوگو چه می گوید؟» نوشته علی اکبر کنعانی طریق به کارگردانی مارال ایزدبخش از شهرستان بوشهر و «رستم و سهراب» نوشته حیدر رضایی به کارگردانی مجتبی خلیلی از شهرستان ساری از جمله نمایشهای راه یافته به بخش مسابقه هستند.

آرمان مهر ادامه داد: تئاترهای خیابانی «حراج» نوشته مجتبی مرادی به کارگردانی علیرضا قاسمی از شهرستان بناب، «قاب ها» نوشته مرتضی اسدی مرام به کارگردانی مرتضی اسدی مرام و سعید ذبیحی از شهرستان کرمانشاه، «دستور پوچ» نوشته و کارگردانی امیر رجب پور از شهرستان لاهیجان و «تهاجم زیر پوستی» نوشته مجتبی مرادی به کارگردانی سارا قنبری راد از شهرستان کرمانشاه نیز از دیگر نمایشهای منتخب سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» هستند.

وی اضافه کرد: نمایشهای خیابانی «مین یاب» نوشته و کارگردانی رضا یونسی فرد از شهرستان اراک، «خنج خونین جنگ» نوشته علی ساکت به کارگردانی علیرضا امینی از شهرستان ورامین، «کودکان جنگ» نوشته و کارگردانی مختار محمدی از شهرستان مریوان و «این زمین مال کیه» نوشته اصغر گروسی به کارگردانی مسعود براهیمی از شهرستان اصفهان نیز آثار برگزیده دیگر هستند.

محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است.

منبع: مهر

دیدگاه شما

آخرین اخبار