نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. خرداد 1394 - 19:13   |   کد مطلب: 15541
رئیس دانشگاه آزاد واحد ملایر گفت: اندیشه‌های سیاسی امام خیمنی(ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران مهمترین نقش را دارد و این اندیشه ها باید هر چه بیشتر در بین جوانان اشاعه داده شود.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، داریوش جاوید همایش اساتید و مسئولان دانشگاه‌های آزاد استان همدان با اشاره به اندیشه های سیاسی امام خمینی(ره) اظهار داشت: اندیشه‌های سیاسی امام خیمنی(ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران مهمترین نقش را دارد و این اندیشه ها باید هر چه بیشتر در بین جوانان اشاعه داده شود.

وی نقش اساتید را در تبیین اندیشه ها بین جوانان بی بدیل دانست و بیان کرد: اسانید دانشگاه در ترویج و اشاعه اندیشه های امام(ره) در بین دانشجویان نقشی مهم دارند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ملایر با اشاره به هفته مبارزه با دخانیات و آمار تکان دهنده مصرف دخانیات در ایران گفت: برای مبارزه با این پدیده جامعه نیازمند افزایش کارهای فرهنگی است.

وی با تاکید بر فعالیت هر چه بیشتردر حوزه فرهنگی عنوان کرد: برای مقابله با آسیب‎های اجتماعی ما باید هر چه در توان داریم در حوزه معارف و فرهنگ فعالیت کنیم.   

 حسن رحیمی  نیز در این همایش با اشاره به اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) عنوان کرد: اندیشه امام خمین طیف عظیمی را در جهان در برگرفته ست بطوریکه  بیش از 700 مقاله و پایان‌نامه در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی درباره انقلاب اسلامی ایران و اندیشه امام خمینی(ره) تحریر شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک پدیده منحصر به فرد در دنیا بوده و رهبری و اندیشه امام خمینی(ره) مهمترین نقش را در انقلاب اسلامی ایران دارد.

مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی همدان امام(ره) را بزرگترین اندیشمند  جهان دانست و عنوان کرد: اندیشه‌های امام (ره) راباید به طور کلی و کلان بررسی کرد.

وی سیاست را جزء جدا نشدنی از زندگی انسان دانست و بیان کرد: انسان در کوچکترین مسائل زندگی خود نیز با سیاست درگیر است.

رحیمی نگرش را یکی از مهمترین ویژگی هر اندیشه سیاسی دانست و تصریح کرد: محرک هر اندیشمند مشکلات جامعه بوده و امام خمینی(ره) با نگرش دقیق فضای موجود در جامعه را در زمان خود درک کرد.

وی افزود: حمله و اشغال متفقین به ایران، استبداد رضا خان، فضای سیاسی ایران بعد از مشروطه و اصلاحات ارضی همگی در شکل گیری اندیشه امام(ره) نقش داشتند.

مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی همدان گفت: دین و سیاست در اندیشه امام خمینی دارای جایگاه یکسان بوده و امام خمینی(ره) سیاست راهبردی برای رسیدن به کمال مطلوب بر اسس عقل توسط مردم و جامعه است.

وی گفت: حکومت از نظر ایشان شخصی و اشرافی نیست بلکه حکومت باید خدمتگزار جامعه باشد.

رحیمی با بیان اینکه اوضاع جهان اسلام در کنار مبانی فکری و مکتبی امام از اسلام شیعه برخواسته است تصریح کرد: این مهم در شکل‌گیری اندیشه‌های امام نقش مهمی داشته است.

وی با اشاره به ابزار استعمار در دنیای کنونی ادامه داد: ایجاد فرقه‌های نوظهوری چون داعش و وهابیت از ابزارهای استعمار است که باید مراقب آنها بود.

عضو گروه سیاسی دانشگاه بوعلی با بیان اینکه اساس هر جامعه فرهنگ آن جامعه است تصریح کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب خود فرهنگ ملت ایران را تغییر داد و وظیفه ما تبیین اندیشه‌ها و آرمان‌های ایشان در جامعه است.

انتهای پیام/گ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار