نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. خرداد 1394 - 17:04   |   کد مطلب: 15536
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره شفافیت در انتخابات، گفت: صندوق شیشه‌ای که رئیس‌جمهور مطرح کردند، باعث شفافیت در انتخابات می‌شود.

به گزارش ملایریها، معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره شفافیت در انتخابات، گفت: صندوق شیشه‌ای که رئیس‌جمهور مطرح کردند، باعث شفافیت در انتخابات می‌شود.

محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) درباره طرح استفاده از صندوق شیشه‌ای برای انتخابات آتی که توسط رئیس‌جمهور مطرح شد، اظهار کرد: این موضوع از این جهت مطرح شد که اطمینان حاصل شود که همه‌چیز شفاف است و مردم رأی خود را که در صندوق می‌ریزند، می‌بینند.

وی ادامه داد: البته در گذشته هم که صندوق لفافه‌پیچی می‌شد، صندوق آرا را در حضور اعضا می‌گشودند و آرا داخل آن را می‌دیدند تا مشکلی وجود نداشته باشد و پس از آن انتخابات شروع می‌شد اما اگر این شفافیت انجام شود بهتر است.

معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: البته این موضوع نیاز به تأیید شورای نگهبان دارد.

حسن روحانی، چند روز قبل گفته بود: باید سعی کنیم در انتخابات عدالت بوجود بیاید و سوءظن ایجاد نشود. اگر قرار است در انتخابات صندوقی در نظر بگیریم این صندوق رأی باید صندوقی پلاستیکی و شفاف باشد تا همه آرای درون صندوق را از دور بینند و مقوا، پارچه، چسب و دوخته نباشد و صندوقی باشد که ببینم که رأی درون صندوق افتاد و دیگری نیز رأی خود را ببیند تا من که نفر اول هستم و رأی می‌دهم، ببینم که صندوق خالی است و فردا به دروغ به من نگویند که این صندوق یک سومش پر بود. کاری کنید که انتخاباتی شفاف برگزار شود و حتی اگر خرج هم داشته باشد، می‌ارزد که ما خرجش را تحمل کنیم و ان‌شاءالله انتخاباتی خوب، سالم، شفاف، رقابتی، مایه افتخار نظام و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آرای مردم و صندوق‌ها را حق‌الناس و امانت بدانیم.

 

انتهای پیام/ف

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار