نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. خرداد 1394 - 18:48   |   کد مطلب: 15500
مدیر آموزش و پرورش ملایر:
مدارس ملایر در سال آینده ۲ نوبته می‌شود
مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به کسب مقام نخست استان در جشنواره خوارزمی توسط دانش‌آموز ملایری گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی در منطقه شهرک ولیعصر و مساکن مهر برخی مدارس ملایر در سالتحصیلی جدید به صورت دونوبته سازماندهی می‌شوند.

به گزارش ملایری ها به نقل از  خبرگزاری تسنیم ، کاوه برخورداری پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: سال گذشته شورای آموزش و پرورش ملایر که موفق به کسب رتبه برتر شوراها شد 96 مصوبه داشت که 87 مصوبه آن اجرایی شده است و 9 مصوبه نیز در دستور کار و پی گیری قرار دارد.

وی با اشاره به مصوبات در دست پی‌گیری این شورا که تاکنون محقق نشده‌اند، افزود: کمک 100 میلیون تومانی فرمانداری به اردوگاه فجر، گازکشی برخی مدارس روستایی، راه‌اندازی و بهره‌برداری مدارس مسکن مهر، نیمه کاره بودن چند سالن ورزشی، راه‌اندازی پارکینگ ابن سینا و تهیه نشدن جوایز ویژه برای دانش‌آموزان رتبه‌های برتر استانی و شهرستانی در مسابقات مختلف توسط شهرداری از جمله این موارد است.

برخورداری با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش ملایر در اردیبهشت 94 تصریح کرد: کسب 5 رتبه استانی در مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی، برگزاری همایش خیرین مدرسه‌ساز با تعهد 2 میلیارد تومان توسط خیرین و برگزاری امتحانات نهایی در 20 حوزه پسرانه و دخترانه با حضور 3 هزار و 820 دانش‌آموز از جمله این موفقیت‌ها است.

وی افزود: کسب مقام اول استان در جشنواره خوارزمی توسط فاطمه کاظمی و راهیابی این دانش‌آموز به مسابقات کشوری و راهیابی 2 مقاله دانش‌آموزی به مسابقات کشوری در رشته‌های نانو و نجوم از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش ملایر است.

برخورداری عنوان کرد: با توجه به آغاز ثبت‌نام موقت از دانش‌آموزان دوره ابتدایی هزینه کتاب و بیمه دانش‌آموزان در زمان ثبت‌نام دریافت می‌شود که این مبلغ برای سال تحصیلی جدید 40 هزار تومان پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به کمبود فضای آموزشی در منطقه شهرک ولیعصر و مسکن مهر ناچاریم برای سال تحصیلی جدید برخی مدارس را علیرغم میل باطنی به صورت دونوبته سازماندهی کنیم.

معاون سیاسی و امور اجتماعی فرماندار ملایر نیز در این شورا اظهار داشت: فتنه‌ای داریم که سال‌ها است شکل گرفته به نام ناامیدی که به گفتمان غالب جامعه تبدیل شده است.

محمد قاسم عبدلی با بیان اینکه حق نداریم نوجوانان و جوانان را به سمت و سوی ناامیدی سوق دهیم، گفت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند با این فتنه مقابله کند استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون توانستن و سبک زندگی اسلامی و سایر حوزه‌های مرتبط با این موضع جمع‌آوری و در اختیار دانش‌آموزان و فرهنگیان قرار داده شود.

عبدلی تصریح کرد: موضوعی که باعث می‌شود ما به آموزش و پرورش ببالیم کیفیت نیروی انسانی است زیرا این ظرفیت باعث می‌شود برای همه پست‌ها و جایگاه‌ها نیروی خوب تربیت کند و نباید از این فضا غافل شویم.

وی با بیان اینکه بحث لقمه سالم برای مدارس و پوشش دانشآاموزان از برنامه‌های اصلی این حوزه در سال تحصیلی جدید باشد، عنوان کرد: با توجه به وجود فضای مجازی و آسیبی که گروه‌های اجتماعی ناسالم برای فرزندان ما دارد در مدارس گروه‌های هدفمند اجتماعی به صورت علمی و عملی شکل گیرد و آموزش‌های لازم در این خصوص به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان ارائه شود تا آسیب ها به حداقل برسد.   

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار