نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. ارديبهشت 1394 - 13:13   |   کد مطلب: 15469
رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به نادیده گرفتن تجاوز گسترده و جنایت های بی شمار سعودی ها در یمن علیه زنان ، کودکان و مردان بی دفاع، تاکید کرد : قدرت‌های بزرگ و جامعه بین المللی از استفاده از سلاح های ممنوعه بین المللی توسط رژیم عربستان سعودی چشم پوشی می کنند.

به گزارش ملایری ها، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن چهارشنبه شب طی سخنانی اعلام کرد که متجاوزان به یمن مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها، کودکان، زنان، شیوخ، مدارس و مساجد را هدف قرار می‌دهند.

عبدالملک الحوثی در ادامه افزود: حملات و تجاوزات عربستان سعودی هیچ گونه توجهیی ندارد و با هیچ توجیهی نمی‌توان حمله علیه ملت یمن را مشروعیت بخشید.

وی تاکید کرد: برگزاری کنفرانس ها و سخنرانی‌ها در این باره نمی تواند جنایات دشمن را قانونی جلوه دهد و به آن مشروعیت ببخشد.

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به نادیده گرفتن تجاوز گسترده و جنایت های بی شمار سعودی ها در یمن علیه زنان ، کودکان و مردان بی دفاع، تاکید کرد : قدرت‌های بزرگ و جامعه بین المللی از استفاده از سلاح های ممنوعه بین المللی توسط رژیم عربستان سعودی چشم پوشی می کنند.

وی با اشاره به شکست های پی درپی عوامل عربستان در یمن خاطرنشان کرد: ارتش و کمیته های مردمی علی رغم برخورداری القاعده و داعشی ها از حمایت هوایی تجاوزگران، با قدرت و شجاعت تمام مقابله می کنند.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد : با وجود پشتیبانی هوایی از داعش و عناصر القاعده و با وجود استفاده از سلاح های ممنوعه بین المللی، ارتش و کمیته های مردمی به ایستادگی ادامه داده و موفقیت های بزرگی به دست آورده اند.

وی افزود: در دوره و زمانی که آمریکا بر جهان سیطره دارد و اسرائیل نیز تاثیرات زیادی در این جهان دارد، طبیعی است که این گونه کلمات شنیده شود و جنایات را مشروع نشان دهند.

رهبر انصارالله گفت: صدها نفر از کودکان و زنان در نتیجه حملات عمدی به مناطق مسکونی پرجمعیت یمن به شهادت رسیدند.

الحوثی افزود:56 روز از تجاوز وحشیانه و جنایتکارانه آمریکا و عربستان سعودی به کشور و ملت عزیز یمن می گذرد، با این وجود ملت یمن صبور است و به مقاومت خود ادامه می دهد. ملت یمن در برابر ظالمان و مستکبران تسلیم نمی شود و تنها در برابرخداوند است که سر تسلیم فرود می آورد.  

رهبر جنبش انصارالله گفت: متجاوزان حق ندارند در امور هیچ ملتی دخالت کنند. این تجاوز به تمام معنای یک تجاوز کامل، وحشیانه و جنایتکارانه است.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: ارتش یمن و کمیته های مردمی با همه شجاعت و توان در برابر تلاش دشمنان برای حمایت از القاعده و داعش ایستادگی می کنند.

الحوثی خاطرنشان کرد: عربستان با حملات خود به یمن و کشتار زنان و کودکان و بمباران زیرساخت‌ها و تاسیسات مهم یمن، میزان دشمنی خود با ملت یمن را اثبات کرد. آیا  قتل‌عام کودکان و زنان و نابودی کشور اخلاق اسلامی است؟

وی ادامه داد: ارتش یمن و کمیته های مردمی با همه شجاعت و توان در برابر تلاش دشمنان برای حمایت از القاعده و داعش ایستادگی کردند و اگر ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله نبودند، امروز القاعده که از حمایت عربستان برخوردارند، سر همه مردم یمن را با چاقو می‌بریدند.

رهبر انصارالله با بیان اینکه جنایات عربستان در کشتار کودکان و ویرانی مناطق یمن مغایر با اخلاق اسلامی است، گفت: حملات جنگنده های عربستانی به یمن حتی در طول آتش‌بس انسانی ادامه دارد.

عبدالمک الحوثی گفت: دشمن متجاوز در پی ایجاد پوششی جدید برای تروریست‌های القاعده و پیوستن آن به ارتش قانونی است.

لحوثی افزود : دشمن درصدد گشودن فصل جدید از توطئه‌ها برای ایجاد درگیری تحت عنوان « ارتش مشروع » مشابه آن چه در سوریه انجام دادند، هستند.

وی با تاکید بر اینکه حملات عربستان به یمن مانع ادامه گفت‌و‌گوهای احزاب مختلف یمنی تحت نظارت سازمان ملل شده است، افزود: مذاکره تنها راه‌حل سیاسی برای حل بحران یمن است.

وی با بیان اینکه ما همچنان آماده راه حل سیاسی به شرط توقف تجاوزگری هستیم ، تاکید کرد : تنها راه حل سیاسی، یک گفتگوی ملی در کشوری بی طرف است.

رهبر جنبش انصارالله با اشاره به برگزاری کنفرانس اخیر «دوستان منصور هادی» در ریاض تصریح کرد: هدف از نشست سه روز قبل ریاض، فعال کردن تقابل داخلی و جنگ در یمن است.

عبدالملک الحوثی با اشاره به اینکه ارتش یمن به شدت توسط سعودی‌ها هدف قرار گرفته است، تصریح کرد که عربستان به دنبال این است که حکومت در یمن به شکلی باشد که اسرائیل برای فلسطینیان مد نظر دارد.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای ارتش باید تقویت و یگان های جدید تشکیل شود، افزود: ارتش یمن باید نقش خود را افزایش دهد و خدمت اجباری را آغاز کند.

الحوثی تاکید کرد: انصارالله نگران حجم حملات سعودی‌ها نیست زیرا مهم توکل به خداوند و اتکای به تلاش و عمل است. مسئولیت ما حرکت براساس جریان‌های مختلف و متمرکز بودن در تمام سطوح است، چرا که نبرد ما نبرد شرف و کرامت است و ارتش ما مانند ارتش آنها مزدور نیست .

رهبر جنبش انصارالله گفت: عناصر مسلحی که عبدربه هادی منصور رئیس جمهور مستعفی یمن به آنها می‌بالد، نه پرچم ملی یمن بلکه پرچم القاعده و عربستان را به اهتزاز در می‌آورند.

وی همچنین به حمایت‌های آمریکا از عربستان اشاره کرد و گفت:اگر حمایت‌های آمریکا نبود، عربستان حتی یک گلوله نمی‌توانست به سمت یمن شلیک کند و اگر  نقش آمریکا نبود ، تجاوز به یمن ادامه پیدا نمی‌کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار