نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. ارديبهشت 1394 - 13:25   |   کد مطلب: 15444
رئیس جمعیت هلال احمر ملایر گفت: کمک به بشریت مهمترین وظبیفه هلال احمر بوه و در این سازمان نجات جان همه انسان‌ها فارغ از هر رنگ و پوست و مذهب اصلی ترین ملاک است.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها،مرتضی میرزایی در همایش دبیران کانون‌های دانشجویی و جوانان هلال احمر استان همدان با اشاره به اصول هفتگانه هلال احمر اظهار کرد: کمک به بشریت مهمترین وظبیفه هلال احمر بوه و در این سازمان نجات جان همه انسان‌ها فارغ از هر رنگ و پوست و مذهب  اصلی ترین ملاک است.

وی افزود: هلال احمر فضایی به بزرگی جهان داشته و اهداف این سازمان تمامی انسان‌ها را در یر گرفته و هیچ انسانی از دایره کمک‌های هلال احمر خارج نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر بشر دوستی و بی طرفی را از دیگر  اهداف هلال احمر بیان کرد و افزود: بشر دوستی فارغ از همه ملیت‌ها و مذاهب، بی غرضی و خدمت خالصانه به بشر از در هلال احمر به عنوان اساس کار در نظر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر جوانان در دانشگاه‌ها و مدارس اهداف هفت‌گانه هلال احمر را دنبال کرده و در تحقق آنان کوشش کنند می توانند در ثبات صلح جهای نقشی مهم داشته باشند.

میرزایی خدمت داولبانه را یکی از شاخص‌های بارز هلال احمر دانست و عنوان کرد: جونان هلال احمر به صورت داوطلبانه و با هدف کمک به هم نوع خود در سخت ترین شرایط به آسیب دیدگان  کمک می‌کنند.

وی مشارکت دانشجویان و استفاده از افکار آنان در تصمیم ‌گیری‌های مهم رابسیار موثر دانست و بیان کرد: از فکر خلاق و سیال جوانان می توان در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها در جهت ارتقا اخلاق و اجرای طرح‌ها کمک‌های بسزایی گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایرافزود: دبیران کانون‌های هلال احمر می توانند در اصلاح ساختار فکری دانشجویان و کمک به پرورش جسم و روحیه حق طلبی و پرورش فکر نقش آفرینی کنند.

وی گفت: ازدیگر اقدامات هلال احمر که می تواند  در دانشگا‌ها موثر باشد، توسعه و شناخت معرفت نسبت به خانواده سالم، دین، قرآن و معرفی الگوهای مختلف است.

میرزایی افزود: جوانان هلال احمر می توانند با شناسایی و کمک به دانشجویان ضعیف و بیمار بی بضاعت، آگاه بخشی جوانان نسبت به ماهواره، مواد مخدر و آسیب‌های آنان و مشاوره‌های مختلف به جوانان قدم‌های موثری در ارتقای فرهنگ بردارند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار