نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. ارديبهشت 1394 - 17:21   |   کد مطلب: 15418
غلامرضا جمشیدی کارگردان ملایری گفت:مجموعه صغری کبری با هدف احیا خرده فرهنگ‌ها و گویش اصیل ملایری در ملایر ساخته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ملایری ها, محمد قاسم عبدلی صبح امروز در جلسه هماهنگی ساخت سریال صغری کبری در فرمانداری  این شهر اظهار کرد: اوج هنر ما در اعتقاد ماست و اوج اعتقاد نظام جمهوری اسلامی و طی کردن راه شهداست.

وی هنر را مولودی یتیم خواند بیان کرد: یکی از نیازهای جامعه ساخت برنامه های شاد و مفرح برای مردم بوده و برای رفع این نیاز مردم باید از حداکثر ظرفیت ها استفاده کرد.

معاون سیاسی فرماندار ملایر با اشاره به ظرفیت های بالای هنری در شهرستان ملایر عنوان کرد:  ادارات ملایر آمادگی همکاری و همراهی با عوامل ساخت این فیلم را دارند تا فیلمی با استفاده از  ظرفیت های بالای ملایرساخته شود.

غلامرضا جمشیدی نویسنده و کارگردان این فیلم نیز در این جلسه گفت: هدف از ساخت این فیلم احیا خرده فرهنگ‌ها و گویش اصیل ملایری بوده که در این فیلم به آن پرداخته می شود و در این فیلم از گویش اصیل ملایری استفاده خواهد شد.

وی فزود: این مجموعه در ژانر اجتماعی با لایه‌های نهفته به طنز ساخته شده و آن به تعامل بین زندگی روستا شینی و شهر نشینی و دینی که شهرسانی ها به روستاها دارند پرداخته می شود.

جمشیدی پرداختن به موضوعات و دغدغه‌های روز جامعه نظیر مواد مخدر و تاثیرات آن در روابط اجتماعی خانوادگی طلاق و نیز بنیه اشتغال زایی می پردازد که چگونه می توان در خرد جمعی که در روستا حاکم است اینگونه معضلات به نتیجه حاصل گردد را یکی دیگر از اهداف این مجموعه خواند و بیان کرد: یکی از اهدافی که در ساخت این مجموعه دنبال می شود بیانات مقام معظم رهبری در مورد جامعه و خانواده و نیز نامگذاری سال جاری است.

وی با اشاره به همراهی و همکاری ادارت در ساخت این مجموعه گفت: با توجه به استعداد بالای جوانان ملایری در ساخت این فیلم سعی می شود که از نیروها و ظرفیت های شهرستان استفاده شود.

جمشیدی  با اشاره به قرار گیری این مجموعه در مراحل پیش تولید گفت: پس از اتمام مراحل پیش تولید مجموعه  طبق رایزنی های به عمل امده اگر  بنیه  مالی تامین گردد  مجموعه  صغری کبری در 30 قسمت سی دقیقه ای در نظر گرفته شده است که ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

سلام. از خبرتان متشکرم انصافا دم کارگردانی که راجب به ملایر فیلم بسازد گرم خدا قوت ....
آقا من یک ملایری هستم لطفا از روند کار تهیه این مجموعه صغری کبری بیشتر گزارش منتشر کنید متشکرم..
اگر خبر جدیدی بشود،حتما اطلاع رسانی خواهد شد
از شما ممنونم اگه میشه از این فیلم صغری کبری بیشتر بنیویسید سپاس.
در صورت خبرهای جدید،حتما اطلاع رسانی خواهد شد
سلام از خبرتان ممنون از 40 سال گذشته تا امروز کسی فیلمی نساخته که به صورت واقعی به گویش ملایری بپردازد به همین خاطر این چنین فعالیتی چشم گیر است اگر ممکن است بیشتر خبر بدهید . مشتاقیم .....
بله قابل تقدیر است،اما جناب فروزش کارهایی ساخته اند که در آن از گویش ملایری استفاده شده
دمتان گرم و خدا قوت
هنرپیشه لازم ندارند، لطفاً اطلاع رسانی نمائید
ما صرفا پایگاه خبری هستیم و منعکس کننده اخبار شهرستان،ریز مسائل رو باید از خود دست اندرکاران فیلم پرسید،که احتمالا در صورت نیاز به هنر پیشه اطلاعیه خواهند داد
روز بخیر .آیا همه عوامل ای فیلم از ملایر هستند؟؟؟
سلا علیکم میشه خبر بدید هنرپیشه های این کار کیا هستند؟
آقا خیلی با حال بود...
با سلام خبر از ادامه کار ندارید ؟ اگه خبری شد حتمابزارید .
سلام . من هر وقت سایت ملایریهاوراجب به ملایر را باز می کنم خبر از رشد و آبادانی است و همیشه سوالم این بوده چرا در زمینه هنری و فیلم در ملایر کار کم است . از این خبر دلشاد شدم خدا قوت. . .
خدارا شکر اگر این اتفاق بیفتد من خودم حاضر به کمک هستم. لطفا بیشتر اطلاع بدهید از روند کار در این مورد . به امید آبادانی هر چه بیشترملای مان . . .
سلام من بدلیل شغل نظامی که دارم بیشتر در مرزهای کشور خدمت میکهم و راه ارتباطی و خبردار شدن از شهرم ملایر، شما سایتهاهستید به خدا وقتی اینگونه اخبار را می خوانم قلبم شاد می شود از این که با این اخبار منه در غربت را شاد می کنید خدا به شما طول عمر دهد .لطفااز روند تولید و پیشرفت ای مجموعه با گویش ملایری عزیزمان بیشتر خبر دهید. تشکر.
آقا جان فکر نمیکنم بزارند تو ملایر کار بشه ولی به هرصورت ممنون از خبرتون/
باسلام و خسته نباشید ضمن تشکر از این خبر لطفا اگر خبر جدیدی داری بند ه مشتاق ادامه کار هستم.خدا نگهدار
سلام باآرزوی سلامتی برای شما و هر ملایری پر تلاش در عرصه هنر.
سلام ؛ای بابا،؛ ملایر تا زیر یوق همدان است از کار فیلم و سریال در این شهر خبری نیست. . . . .
سلام . از این خبر شاد شدم. مبارک و میمون است .
با سلام و ارادت به هرملایری. من از همشهریهای خودم تقاضا دارم با این کامنتهای خودشان نشان دهند که با استفاده از گویش ملایری در تلوزیون به صورت اصیل موافق هستند . ممنون .

دیدگاه شما

آخرین اخبار