نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. ارديبهشت 1394 - 13:00   |   کد مطلب: 15365
میزان بایدهایی که از سوی دولت برای حل مشکلات معلمان مطرح شده است افزایش یافته و در همین راستا فانی هم اظهار کرده است که تا پایان هفته معلم مطالبات آنها پرداخت می‌شود؛ هرچه که به سوی انتخابات آتی پیش می رویم تلاش ها برای جلب رضایت معلمان بیشتر می شود.

به گزارش ملایری ها به نقل از دانا آموزش و پرورش یکی از زیرساخت‌های اصلی هر جامعه‌ جهت رشد، توسعه و پیشرفت شهروندان محسوب می‌شود؛ بنابراین آموزش ابزاری است که منابع انسانی را بطورکیفی ارتقا ء می دهد ویک سرمایه گذاری خوب محسوب می‌شود.

 

در همین راستا توجه به معلمان به عنوان متولیان امر آموزش در هر جامعه ای ضروری بوده و وظیفه دولت ها ایجاد شرایطی است که طی آن معلمان باید بتوانند با خیال آسوده به امر آموزش و تربیت بپردازند.

 

در همین رابطه حسن روحانی در مراسم روز معلم با بیان اینکه معلمان ممکن است مشکلات معیشتی داشته باشند، تصریح‌کرد: تلاش دولت به عنوان شاگردان آنان این است که در حد توان کمک کند، البته ما حق اعتراض را برای تمام اقشار و اصناف محفوظ دانسته و به رسمیت می شناسیم.

 

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در حد توان خود برای معلمین کارهای زیادی انجام داده هرچند ممکن است در حد مطلوب نباشد، به اعتبارات پرداخت شده به آموزش و پرورش اشاره کرد و در نهایت گفت: می‌دانیم که معلمان ممکن است از لحاظ معیشتی، مادی و اقتصادی مشکلات را داشته باشند و این جای بحث نیست. دولت خادم معلمان است ما هم شاگردان همین معلمان هستیم لذا همه تلاشمان این بوده که در حد توانمان به این قشر کمک کنیم.

 

روحانی در حالی از لزوم کمک به معلمان و فرهنگیان صحبت می کند که این موضوع تنها از سوی دولت قابل پیگیری بوده و تنها مرجع رسیدگی به مطالبات فرهنگیان دولت است.

 

فرهنگیان از ماه‌ها پیش مشکلات خود را به هر نحوی بیان می کردند و با وجود ارسال نامه های متعدد از سوی مجلس به روحانی و تیم دولت، هیچ پاسخی از سوی دولت به مطالبات فرهنگیان داده نشد.

 

به نظر می رسد روحانی بیشتر از آنکه به فکر رسیدگی عملی به اوضاع فرهنگیان باشد، به بیان شعارهایی می پردازد تا شاید از این طریق بار مسئولیت رسیدگی به مشکلات فرهنگیان را از دوش دولت بردارد.

 

پیش از این در جریان اجتماعات معلمان،‌ نمایندگان مجلس و بسیاری از نمایندگان فرهنگیان دولت را در جریان خواسته‌های فرهنگیان قرار داده بودند، اما به دلایلی که مشخص نیست هیچگاه دولت به این خواسته‌ها رسیدگی نکرد.

 

رسیدگی دیر هنگام به وضعیت صنفی معلمان و عدم حضور یکی از مسئولان دولتی میان آنها برای حل معضل های فرهنگیان در حالی که این قشر بیش از 5 ماه است که نسبت به وضعیت خود اعتراض دارند این شائبه را به وجود آورده است که حرکت های دولت شعاری بوده و بیشتر به این مسائل به عنوان یک ابزار انتخاباتی نگاه می کند.

 

در واقع این اظهارنظرها ناشی از این است که برنامه مشخصی از سوی دولت یازدهم برای فرهنگیان و متولیان آموزش در کشور وجود ندارد و دولت سعی می‌کند با وعده هایی نظیر افزایش نسبی حقوق ها و همچنین بهبود اوضاع فرهنگیان تا حدی التهاب به وجود آمده در قشر فرهنگی جامعه را کنترل کند.

 

از طرف دیگر مجلس شورای اسلامی هم بارها برنامه های متعددی برای حل معضل فرهنگیان برنامه ها و نامه های متعددی را به دولت ارسال کرده است اما تاکنون دولت پاسخی به این مسائل نداده است.

 

در همین راستا زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش کشور به این پیشنهادات اشاره کرد و گفت: از دولت به ویژه آقای روحانی و فانی وزیر آموزش و پرورش، در خواست می کنیم که این نامه را که به عنوان یک کار کارشناسی شده در کمیسیون آموزش مجلس انجام گرفته و جلسات لازم برای این مسئله گرفته شده است، را مطالعه کرده و اگر مواردی که در آن نامه پیش بینی شده است، عملیاتی شود، نگرانی های که فرهنگیان داشته و تاکنون به آنها رسیدگی نشده است، مرتفع خواهند شد.

میزان بایدهایی که از سوی دولت برای حل مشکلات معلمان مطرح شده است افزایش یافته و در همین راستا فانی هم اظهار کرده است که تا پایان هفته معلم مطالبات آنها پرداخت می‌شود؛ هرچه که به سوی انتخابات آتی پیش می رویم تلاش ها برای جلب رضایت معلمان بیشتر می شود.

 

انتهای پیام/ط

دیدگاه شما

آخرین اخبار