نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. ارديبهشت 1394 - 19:19   |   کد مطلب: 15334
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر با حضور مدیر کل صدا و سیما مرکز همدان برگزار شد و دراین جلسه اعضای شورا فرهنگ نظرات و انتقادات خود را نسبت به عملکرد صدا و سیما در ملایر بیان کردند.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، جلسه این هفته شورای فرهنگ عمومی ملایر با حضور مدیر کل صدا و سیما مرکز همدان برگزار شد و دراین جلسه اعضای شورا فرهنگ نظرات و انتقادات خود را نسبت به عملکرد صدا و سیما در ملایر بیان کردند.

آریایی نژاد: اخبار ملایر از اخبار شهرستان‌های دیگر کمتر پوشش داده می‌شود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما مرکز همدان در پوشش اخبار شهرستان ملایر عنوان کرد: تقسیم برنامه‌های استان نسبت به شهرستان‌ها باید به صورت یکسان صورت گیرد.

آریایی نژاد با افزود: در هنگام پخش اخبار مدت زمان پخش اخبار ملایر در هنگام راهپیمایی‌ها و نمازهای جمعه پوشش ملایر از یک روستا و یک شهرستان کوچک کمتر است.

وی گفت: صدا و سیما با ساخت برنامه‌های موثر مشکلات و مسائل مردم را به مسئولین انتقال دهند و نقاط ضعف شهرها را به مسئولان دولتی بازگو کنند.

ترک نیا: پوشش دیجیتال در بعضی از نقاط ملایر بسیار ضعیف است

فرمانده نیروی انتظامی ملایر نیز در این جلسه عنوان کرد: یکی از وظایف نیروی انتظامی مبارزه با ماهواره در دو بحث مبارزه با وارد کردن و جمع آوری ماهواره  و آگاه سازی مردم نسبت برنامه‌های ماهواره است.

وی افزود: در برخی از نقاط ملایرنظیر بخش زند، ترک شرقی و جوزان  شبکه‌های دیجیتال و حتی شبکه‌های سراسری پوشش داده نمی‌شوند.

شهردار ملایر: کمبود نیروی انسانی و ابزار کاری از مشکلات صدا و سیما در ملایر است

شهردار ملایر نیز عنوان کرد: یکی از مشکلات ملایر در بخش خبری کمی نیروی انسانی و ابزار بوده و پوشش تمامی اخبار توسط خبرنگاران صدا و سیمای  ملایر گاهی بسیار دشوار است.

حسین میسر در این جلسه  اهالی صدا و سیما را یک سرباز فرهنگی خواند و بیان کرد: مسئولان صدا و سیما فرهنگی بوده و سیاسی فکر نمی‌کنند و مهمترین دغدغه آنها امور فرهنگی در استان است.

وی گفت: یکی از سیاست‌های بلند مدت صدا و سیما از سال 1391 توزیع عادلانه و منطقی همه برنامه‌ها اعم از خبر و برنامه‌های سیما و صدا بین تمام شهرستان‌ها است.

میسر: برای اولین بار راهپیمایی ملایر زنده پوشش داده شد

مدیر کل صدا و سیما مرکز همدان افزود: یکی از روال کاری برنامه سازان اختصاص 33 درصد از برنامه ‌ها مختص شهرستان بوده و ما بقی آن برنامه‌های کلان فرهنگی استان است.

وی گفت: امسال برای اولین بار راهپیمایی ملایر با همکاری ادارات ملایر و نصب خطوط دیتا به صورت زنده از شبکه  همدان پخش شده و همچنین در کنار همدان راهپیمایی ملایر از شبکه سراسری به صورت زنده پخش شد.

میسر با اشاره به پوشش مراسم راهپیمایی مردم ملایر از صفر تا صد عنوان کرد:  پس از راهپیمایی سیستم پخش زنده در ملایر فعال شده است.

وی گفت: با توجه به فعال شدن سیستم پخش زنده،  صدا و سیمای مرکز همدان یک روز در خرداد ماه در ملایر مستقر شده  و با اجرای برنامه‌های کودک، خانواده و برنامه شبانه در این شهر  به صورت زنده از شبکه استانی  پخش می‌شود.

میسر: سرقت از دلایل ضعف فرستنده‌های دیجیتال درملایر است

مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان با اشاره به سرقت دستگاه‌های فرستنده دیجیتال در جوزان ملایر عنوان کرد: فرستنده دیجیتال جوزان چهار بارمورد سرقت قرار گرفته است و در این سرقت‌ها 200 کیلومتر سیم برق، دکل 48 متری و دستگاه‌های فرستنده دیجیتال سرقت شده است.

وی افزود: این سرقت‌ها باعث شده است تا فرستنده‌های دیجیتال از نقاط بالای تپه به نقاط پایین انتقال داده شود و همین امر باعث این شده است که از قدرت فرستنده‌ها کاسته شود.

میسر با اشاره به هزینه بالای نصب دستگاه‌های دیجیتال افزود: ایستگاه پری و زنگنه ملایر در یک هفته سه بار سرقت شد و خسارات بالایی به دستگاه‌های فرستنده دیجیتال وارد شد.

وی از راه اندازی یک مرکز ارسال دیجیتال تا پایان خرداد در ملایر خبر داد و بیان کرد: همدان جزء استان‌‌های پیشرو در پوشش دیجیتال بوده و 95 درصد از استان همدان پوشش شبکه‌های دیجیتال را داراست.

میسر با اشاره به یکی از مشکلات بیان شده توسط مسئولان ملایری مبنی بر نیاز خبرنگاران این مرکز در ملایر به خودرو عنوان کرد: تا آخر خرداد ماه یک دستگاه خودرو سمند به خبرنگار صدا و سیمای همدان در ملایر واگذار می‌شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار