نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. ارديبهشت 1394 - 12:50   |   کد مطلب: 15297
معاون سیاسی امنیتی فرماندار ملایر گفت: آمیزه های دینی می توانند نقشی موثر در مقابله با اعتیاد داشته باشند و آموزه های دینی سنگرهای مقاوم درمقابله با اعتیادهستند.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، محمد قاسم عبدلی در نشست خبری شورای مبارزه با مواد مخدر ملایر با اصحاب رسانه با اشاره به مهمترین اقدامات این شورا در سال 93 اظهار کرد: در شهرستان ملایر در چهار سال اخیر اقدامات موثری برای مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد  شده است.

وی افزود: مقابله با معتادهای خیابانی، مدیریت اعتیاد در بین معلمین و کارمندان ادارات، جلوگیری از رشد اعتیاد از جمله اقدامات پیشگیرانه در ملایر بوده و در عین حال اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با  مواد مخدر در ملایر قابل توجه بوده است.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار ملایر  با اشاره به طرح پایلوت ملایر در مقابله با مواد مخدر عنوان کرد: طرح پایلوت مقابله با مواد مخدر ملایر درغالب یک طرح جامع  کنترل و کاهش اثرات سوء مواد مخدر در ملایر اجرا شده است.

وی مقابله با مواد مخدر امروزه با توجه به نفوذ باندهای مافیایی در کشور افغانستان  بسیار دشوار دانست بیان کرد: مواد مخدر به عنوان یکی از شش تجارت پر سود دنیا در مقابل نفت، توریسم و قاچاق اسلحه و انسان مطرح است.

عبدلی گفت: با نفوذ باندهای مافیایی دنیا در افغانستان مواد مخدر تولیدی افغانستان در یک سال به اندازه مصرف دو سال دنیا است و با توجه به مرز دو هزار کیلومتری ایران با افغانستان و پاکستان مقابله با قاچاق مواد مخدر کار بسیار دشواری می باشد.

وی افزود: ایران اقدامات زیادی برای بستن این 2هزار کیلومتر مرز انجام داده است و ماهیانه شهید مقابله  با مواد مخدر می دهیم و این در حالی است که 30 تا 40 درصد  از تولید مواد مخدر کشور افغانستان از ایران می‌گذرد.

معاون سیاسی فرماندار ملایر افزود:  در داخل ایران از تمامی ظرفیت ها برای مقابله با مواد مخدر انجام می‌شود ولی با بعضی  از بحران‌های فرهنگی نظیر استفاده از مواد در عروسی‌ها و مهمانی‌ها مواجه هستیم.

وی گفت: بزرگان و متدینین باید در مقابل این فرهنگ غلط تاثیرگزار بوده و جلویی این فرهنگ غلط را در مهمان ها و عروسی ها بگیرند.

عبدلی مواد مخدر را در کشور یک بحران خواند و بیان کرد: بحران به حوادثی گفته می‌شود که شروعش  و ابعاد آن قابل پیش بینی نبوده و خسارات جانی و مالی به بار می‌آورد.

وی افزود: مواد مخدر ابزاری دردستان استعمار بوده که هدف آنان زمین گیر کردن نسل جوان کشورهای اسلامی و کمک به القاعده و انصره وداعش است.

معاون سیاسی فرماندار ملایر با اشاره به آمار 10 هزار میلیارد تومانی خسارت مواد مخدر در کشور عنوان کرد: دشمن و استعمار در کنار مواد مخدر امروزه ارزش ها را هدف قرار داده است و در مواد مخدر با آسیب‌های اجتماعی و امنیتی همراه شده است.

وی گفت: مقابله با مواد مخدر در سه محور مقابله، درمان و پیشگیری مطرح است و برای مقابله با این آسیب اجتماعی همه امکانات و توان به کار گرفته شود.

عبدلی با اشاره نقش NA  درحوزه درمان اعتیاد عنوان کرد: امروزه اعتیاد درمان دارد و NA ها باید حمایت شوند تا بتواند هر چه بیشتر ر این زمینه به مردم گرفتار به این درد کمک کنند.

وی تاکید کرد: هر کس باید با توجه به درک و فهم خود در زمینه اطلاع رسانی عمومی مقابله با مواد مخدر و عواقب اعتیاد کمک کند و مقابله با اعتیاد باید با یک عزم ملی انجام شود.

معاون سیاسی فرماندار ملایر تصریح کرد: گروه‌های مرجع معلمین، روحانیون،  اساتید دانشگاه ، رسانه‌ها و متدینین باید به کمک بیایند تا بتوان این بحران را مهار کرد.

وی با اشاره به نقش موثر نیروی انتظامی در مقابله با مواد مخدر عنوان کرد: نیروی انتظامی نیازمند حمایت‌های هر چه بیشتر و تامین نیازهای به روز انان است.

عبدلی خواستار افزایش اعتبارات در زمینه مقابله با مود مخدر از مسئولان شد و بیان کرد: اعتبارات مقابله با مواد مخدر در حداقل است و با توجه به گستردگی و عمق نفوذ مواد مخدر باید توجه زیادی به این مسئله شود.

وی گفت: آمیزه های دینی می توانند نقشی موثر در مقابله با اعتیاد داشته باشند و آموزه های دینی سنگرهای مقاوم درمقابله با اعتیادهستند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار