نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. ارديبهشت 1394 - 15:49   |   کد مطلب: 15282
اولین تقاطع غیر همسطح استان همدان در سطح شهرستان ها در ملایر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، پروژه تقاطع غیر همسطح ملایر با حضور استاندار همدان، فرماندار ملایر و مسئولان  استانی و شهرستان ملایر در میدان انقلاب ملایر کلنگ زنی شد.

استاندار همدان در این آیین با اشاره به پتانسل بالای ملایر در تمامی زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، نیروهای انسانی  اظهار کرد: شهرستان ملایر در زمینه‌های کشاورزی  و باغات دارای بهترین شرایط بوده و با ایجاد صنایع تبدیلی می‌توان کمکی به سزا به  ارتقا شغل و وضعیت معیشتی مردم کرد.

وی با اشاره به همایش اقتصدادی برگزار شده در همدان عنوان کرد: در این همایش اقتصادی 48 تفاهم نامه اقتصادی با شرکت‌های داخلی و خارجی بسته شد که پروژه تقاطع غیر هم سطح ملایر یکی از این تفاهم نامه‌هایی است که در این همایش با قرارگاه قائم بسته شد.

نیکبخت گفت: هر شهرستان مزیت خاص خوش را دارد و نباید کارها را انحصاری کرد و همانطور که همدان تقاطع غیر همسطح دارد شهرستان‌های دیگر هم می‌توانند داشته باشند.

شهردار ملایر نیز در این آیین با اشاره به نیاز شهر ملایر با توجه به حجم وسائل عبوری و مسیر ترانزیت به یک تقاطع غیر هم سطح عنوان کرد:  میدان انقلاب ملایر ، از لحاظ عبور و مرور وسائل نقلیه ترانزیتی و با توجه به قرار گیری در مسیر غرب کشور حجم 20 تا 30 درصدی را دارد در حالی که نرم استاندارد این عبور و مرور 15 درصد است.

وی افزود: علاوه بر عبور و مرور وسائل نقلیه ترانزیتی میدان انقلاب از شریان‌های اصلی شهر ومحل رفت و آمد ساکنان منطقه شهرک و مسکن مهر ملایر که بیش از 20 درصد از جمعیت شهر در آن زندگی می‌کنند است.

رضایی با اشاره به آمار راهنمایی رانندگی درباره وضعیت ایمنی این مکان عنوان کرد: از سال 88 تا سال گذشته بیش از 625 تصادف خسارتی،85 تصادف منجر به جرح و 6 تصادف فوتی در میدان انقلاب ملایر اتفاق افتاده است.

وی افزود: این پروژه در دو فاز و دو روگذر اجرا شده که یکی از چپ گردهای آن از بلوار شهید بهشتی به بلوار حاج محمد ملایری و چپ گرد دیگر ان بلوار نبوت بلوار انقلاب است.

شهردار ملایر افزود: این طرح با اعتبار 120 میلیارد ریالی از منابع داخلی شهرداری آغاز شده  و از استان نیز تزریقاتی به این اعتبار شده است.

وی با اشاره به پایان عملیات فاز اول پروژه غیر هم سطح ملایر بیان کرد: فاز اول این پروژه تا اسفند ماه انجام می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار