نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. فروردين 1394 - 19:13   |   کد مطلب: 15143
یکی از مراجع تقلید گفت: در شرایط فعلی و در جامعه اسلامی نباید به فکر دولت‌ها بود، بلکه ملت‌ها و مِلل اسلامی خود باید به این فکر باشند که حرمین را از اسارت و غارت آل‌سعود نجات دهند و یقیناً این جهاد اکبر است.

به گزارش ملایری ها به نقل از روابط عمومی موسسه اسراء، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در ادامۀ درس تفسیر خود، با محکومیت جنایات رژیم سعودی، لزوم نجات حرمین مکه و مدینه را از اسارت و غارت این رژیم خواستار شد و اظهار کرد: مسئلۀ روز این است که آن‌ سالی که حادثه تلخ به شهادت رساندن بسیاری از زائران حرمین اتفاق افتاد، عده‌ای مقالاتی نوشتند؛ بررسی کردند که این حرمین مکه و مدینه باید در اختیار چه کسی باشد؟ برابر استدلال قرآنی متولی سرزمین وحی باید مردان باتقوا باشند نه آل‌سعود.

وی ادامه داد: اینها همان‌هایی هستند که اجدادشان کعبه را به صورت بتکده در آورده بودند و روی بام کعبه به عیش و نوش و شراب خواری می‌پرداختند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه تأکید کرد: آنهایی که کلیدداری کعبه را در مجلس قمار باختند و با چند مَشک شراب فروختند و معامله کردند اجداد همین‌ها بودند.

آیت الله جوادی آملی لزوم عدم اتّکاء به برخی دولت‌های مدعی اسلام گرایی و ضرورت خروش ملت‌های اسلامی را یادآور شد و اظهار کرد: در شرایط فعلی و در جامعه اسلامی نباید به فکر دولت‌ها بود، بلکه ملت‌ها و ملل اسلامی خود باید به این فکر باشند که حرمین را از اسارت و غارت آل‌سعود نجات دهند و یقیناً این جهاد اکبر است.

وی اندیشۀ وهابیت را تهدید جدی برای فرهنگ امت اسلامی دانست و ادامه داد: اگر فکر یک ملت، عقیده یک ملت، اندیشه یک ملت، تعقّل و درک یک ملّت به اسارت برود؛ وضع به مانند وضع آل‌سعود خواهد بود، زیرا دین به اسارت برده شده قدرت تحریک ندارد.

این استاد حوزه بر خیزش امت اسلامی علیه جنایات رژیم سعودی تاکید کرد و افزود: امت اسلامی باید بازگشت داشته باشد و اهتمام جهان اسلام باید برآزادی دین استوار شود یعنی قرآن آزاد شود، روایات آزاد شود، عقل آزاد شود، آن‌گاه مفهوم آیۀ شریفۀ ﴿ إِنْ أَوْلِیاؤُهُ إِلاَّ الْمُتَّقُونَ﴾ برای همگان آشکار خواهد شد، یعنی حرمینی که الآن در اسارت آل‌سعود است باید از این اسارت خارج شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار