نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. فروردين 1394 - 18:55   |   کد مطلب: 15139
با گذشت یک هفته از اقدامات شنیع عربستان سعودی علیه ایران، برخی از حجاج خانه خدا از ورود به عربستان امتناع کرده و هزینه سفر خود را به نیازمندان در کشور اختصاص دادند.

به گزارش ملایری‌ها، پس از اقدام شنیع دو مأمور عربستانی در خصوص زائران ایرانی و تجاوز آنها به دو نوجوان ایرانی، بسیاری از مردم اعتراضات خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

نماز گزاران نماز جمعه پس از شرکت در نماز جمعه با راهپیمایی این اقدام آل سعود را محکوم کردند؛ از طرف دیگر تجمع هایی از سوی مردم مقابل سفارت عربستان در ایران  صورت گرفت که مردم خواستار تحریم آل سعود و رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند.

در همین راستا بسیاری از مردم که در حال سفر به عمره بوده و تا چند روز آینده بار سفر زیارتی خود برای خانه خدا را می بستند در اعتراض به این اقدام شنیع عربستان، سفر خود را کنسل کردند.

در اولین واکنش به این عمل شنیع عربستانی ها، پیرمرد کهگیلویه بویراحمدی پس از شنیدن این خبر از رفتن به این سفر انصراف داد و تمامی مدارک اعزام خود برای مشرف شدن به خانه خدا را از بین برد.

”حسنعلی کریمی ” پیرمردی که در روستایی دور افتاده از توابع سیسخت زندگی می‌کند و مدتهاست در نوبت حج و سفر به خانه خدا قرار داشت پس از شنیدن تجاوز پلیس عربستان به دو نوجوان ایرانی، جلوی اداره حج و زیارت یاسوج اقدام به پاره کردن تمامی مدارک اعزام خود کرد.

 

*رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل از تشرف به عمره انصراف داد

در اردبیل هم تعدادی از متقاضیان اردبیلی حج عمره مفرده از رفتن به این سفر انصراف دادند تا اعتراض خود را نسبت به اقدام شنیع عربستان و بی توجهی مسئولین اعلام کنند.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هم امروز اعلام کرد برای اعتراض به اقدامات زشت و وقیحانه آل سعود در قبال زائران ایرانی خانه خدا از عزیمت عمره مفرده انصراف داده است.

وی که تعرض به دو نوجوان زائر ایرانی توسط  شرطه های آل سعود را به هیچ وجه قابل بخشش نمی داند، تاکید کرد: نباید اجازه داد به خاطر انجام عمل مستحبی حج عمره، عزت امت اسلامی به دست خائنان حرم امن الهی مخدوش و یا مورد بی‌توجهی و بی‌حرمتی قرار گیرد.

 

*امام جمعه خرمدره از سفر حج عمره انصراف داد

حجت الاسلام حسینی، امام جمعه خرمدره هم با انصراف از سفر حج خود اعلام کرد: در جهت حمایت از مردم یمن و اعلام انزجار از اهانت به حجاج ایرانی در عربستان هزینه حج عمره خود را برای کمک ازدواج جوانان اختصاص می دهم.

با کامل شدن اقدامات شنیع عربستان سعودی علیه مسلمانان جهان، تحریم سعودی ها چند وقتی است که در دستور کار مسلمانان جهان به ویژه ایرانی ها قرار گرفته است.

حمله به یمن در کنار حمایت های همه جانبه از گروه های تکفیری و وهابی در منطقه، همچنین به انحراف کشیدن انقلاب های اسلامی در منطقه نشان داد که سعودی ها تنها نام یک کشور مسلمان را یدک می کشند و در پشت پرده با صهیونیسم جهانی و آمریکا لابی های گسترده ای دارند.

 

*انصراف 6مسافر استان مرکزی از حج عمره

رئیس سازمان حج و زیارت استان مرکزی با تاکید بر اینکه تا کنون 6 نفر در استان مرکزی از اعزام به حج عمره منصرف شده اند، گفت:با دستور دولت برای افرادی که به صورت خودجوش انصراف می دهند هیچ خسارتی دریافت نمی شود و باید گفت که سازمان حج و زیارت هیچ برنامه ای برای اعزام زائر به حج عمره ندارد.

 

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار