نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. فروردين 1394 - 23:36   |   کد مطلب: 15103
نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از بیانیه سوییس به عنوان یک ' توافق بد ' یاد کرد و گفت که این رژیم با آن مخالف است.

به گزارش ملایری ها به نقل از پایگاه روزنامه یو اس ای تودی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه سی ان ان با انتقاد از بیانیه سوییس میان ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک در زمینه هسته ای گفت: این توافق هم ما و هم همسایگان ما را تهدید می کند.

نتانیاهو که با شبکه ان بی سی و ای بی سی نیز مصاحبه کرده است اعلام کرد که بیانیه سوییس باعث می شود تا تاسیسات هسته ای ایران پابرجا بماند.

نتانیاهو در این مصاحبه ها خاطرنشان کرد که آمریکا و هم پیمانانش باید تحریم های اقتصادی علیه ایران را تشدید کنند تا ایران مجبور شود فعالیتهای هسته ای بیشتری را کنار بگذارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای این که مخالف هر توافقی نیست، اعلام کرد با ' توافق بد ' مخالف است.

وی از آمریکا خواست تا به گفته او به دنبال یک توافق خوب با ایران باشد و افزود که به قانونگذاران آمریکایی فشار خواهد آورد تا اجازه ندهند ' ایران در مسیر آزاد برای ساخت بمب' قرار بگیرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که در این زمینه با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و نیز دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره رایزنی کرده است.

نتانیاهو با تکرار ادعاهای خود علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران گفت: این مسئله ای حزبی و یا مسئله ای که فقط مربوط به اسراییل باشد، نیست. این مسئله ای مربوط به جامعه جهانی است.

مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه 1+5 با حضور نماینده عالی اتحادیه اروپا در لوزان سوییس که از ششم تا سیزدهم فروردین ماه 1394 برگزار شد، به صدور یک بیانیه مشترک حاوی دستیابی به راه حل های یک توافق جامع انجامید. راه حل هایی که ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تضمین می کند و کلیه تحریم ها را به صورت کامل لغو نماید.

در این بیانیه مشترک آمده است: امروز ما یک گام تعیین کننده برداشتیم. ما به راه حل هایی در مورد مولفه های مهم برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست یافتیم.

بر اساس این چارچوب، همه تحریم اعم از تحریم های مالی، اقتصادی و بانکی و قطعنامه هایی که در شورای امنیت علیه ایران صادر شده است، در همان روز اجرای توافق لغو می شود و غنی سازی در ایران ادامه می یابد و سایت های هسته ای ایران به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار