نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. فروردين 1394 - 19:52   |   کد مطلب: 15092
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار ویژه ملایر با اشاره به ورود حدود ۲۶ هزار مسافر از طریق پایانه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن به این شهرستان گفت: از این تعداد حدود ۶ هزار نفر در مراکز پیش‌بینی شده از یک تا ۴ روز اقامت یافتند.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها به نقل از تسنیم صحبت‌الله نجفی اظهار کرد: به دلیل افزایش حجم مسافرت‌ها در ایام نوروز هر ساله در کل کشور و به تبع آن در استان همدان و شهرستان ملایر ستادهای تسهیلات سفرهای نوروزی تشکیل می‌شود که امسال نیز از اواخر دی ماه کار را آغاز و جلسات مورد نیاز تشکیل شد.

وی افزود: در این ستاد تا پایان سال 93 تعداد 5 جلسه برنامه‌ریزی، هماهنگی و اجرایی با حضور دستگاه‌های اجرایی شهرستان تشکیل شد و 8 کمیته زیرمجموعه این ستاد مانند کمیته‌های خدمات‌رسانی، مواد غذایی، بهداشت و درمان، ترافیک و غیره تشکیل شدند.

نجفی تصریح کرد: تمام این کمیته‌ها و اعضای ستاد فعال بوده و با جدیت و تعامل خوب همکاری‌های لازم را داشتند و در مورد موضوعات مختلف شهرستان و به ویژه بحث اقامت و اسکان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

وی با بیان اینکه حدود 13 مرکز اصلی را به عنوان مراکز اقامتی شهرستان مشخص کردیم، افزود: در این مورد علاوه بر مهمانسراها و مهمانپذیرهای سطح شهر امکانات ادارات آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و همچنین فضاهای ورزشی و اماکن مذهبی مورد استفاده قرار گرفتند که هماهنگی‌های لازم انجام و این اماکن از نظر خدماتی، مسائل بهداشتی و رفاهی مورد بررسی قرار گرفتند و تاحد امکان تجهیز شدند.

 نجفی با اشاره به نصب چادرهای راهنما در ورودی‌های شهر عنوان کرد: خدماتی چون ارائه اطلاعات مختلف درباره مراکز تفریحی، توریستی و اقامتی ملایر، نقشه‌های راهنمای شهرستان، کنترل سلامت و غیره از طریق 3 ایستگاه و چادر هلال احمر که به صورت مستمر در سه نقطه ورودی شهر قرار داشتند در این ایام به مسافران نوروزی ارائه می‌شد.

 وی با اشاره به نصب و استقرار کیوسک‌های نیروی انتظامی در ورودی ملایر و شهرهای تابعه شهرستان اظهار داشت: از 29 اسفندماه تا روز دهم نوروز بدون احتساب خودروهای شخصی حدود 26 هزار مسافر از طریق پایانه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن که قابل شمارش بودند به شهرستان آمدند.

 نجفی این استقبال را با وجود شرایط جوی خوب دانست و گفت: از این تعداد مسافر که از سوغات و جاذبه‌های تفریحی، توریستی، تاریخی و طبیعی متعدد شهرستان بازدید کردند حدود 6 هزار نفر در مراکز پیش‌بینی شده از یک تا 4 روز اقامت شبانه‌روزی داشته‌اند.

وی با اشاره به همراهی و استقبال خوب و رضایت مسافران از مهمان‌نوازی مردم شهرستان تاکید کرد: عملکرد دستگاه‌ها و ادارات، مراکز خدماتی، بیمارستان‌ها، مراکز عرضه خدمات سوخت و مواد غذایی، نانوایی‌ها و غیره در این ایام به طور مداوم کنترل و بازرسی شد.

 نجفی با تاکید بر اینکه بسیاری از مسافران شهرستان ملایر را به عنوان مقصد انتخاب کرده بودند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مقوله گردشگری برای رشد و توسعه اقتصادی شهرستان در این خصوص از حمایت‌های استاندار و معاونین به ویژه فرماندار ویژه شهرستان ملایر و اداراتی که به عنوان اعضای ستاد نهایت همکاری و تعامل را داشتند نهایت تشکر را داریم.

 وی تاکید کرد: با توجه به جایگاه و اهمیت موضوع نان در اقلام غذایی مردم ساماندهی فعالیت واحدهای نانوایی در سطح شهرستان و همچنین بحث تامین و توزیع آرد در ملایر و شهرهای تابعه و روستاها انجام گرفت.

 نجفی افزود: در این مورد نانوایی‌ها را به گونه‌ای مدیریت کردیم که هم عوامل اجرایی نانوایی‌ها بتوانند از تعطیلات استفاده کنند و در این ایام 80 درصد از نانوایی‌های سطح شهرستان فعال باشند.

 انتهای پیام/ گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار