نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. اسفند 1393 - 19:20   |   کد مطلب: 14990
همایش فضای و منظر پایدار با هدف دستیابی به یک راهکار عملی برای فضای سبز شهری در دانشگاه ملایر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، همزمان با هفته منابع طبیعی صبح امروزهمایش فضای و منظر پایدار در دانشکده علوم پایه دانشگاه ملایر با حضور دانشجویان دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

محسن گودرزی در این همایش با اشاره به اهمیت بالای منظر سبز از دیر باز در ایران اظهار داشت: توجه به منظر سبز و منابع طبیعی از دیرباز در ایران در بین مردم وجود داشته و ایرانیان همواره بر این امر تاکید می‌کردند.

وی با اشاره به نقش فضای سبز در بین مردم بیان کرد: با توجه به تغییر اقلیمی ایران،  توسعه شهر نشینی و ارتباط کم مردم با فضاهای طبیعی ضرورت توجه به فضای سبز به صورت علمی و عملی ایجاد شده است.

دبیر علمی همایش فضای سبز و منظر پایدار با تاکید بر لزوم برگزاری همایش‌های فضای سبز تاکید کرد: امروز لازم است که با برگزاری همایش‌ها و محفل‌های زیادی در زمینه فضای سبز بتوان به یک راه کار عملی برای وضعیت فضای سبز پیدا کرد.

وی با بیان اینکه همایش‌ها کمکی برای ارتقا سبز شهرها هستند افزود: برگزاری این همایش‌ها می‌‍تواند بر دسیابی یک راه کار علمی و عملی و راه گشا برای مشکلات فضای سبز کمک کند.

گودرزی با اشاره به همایش دانشگاه ملایر تصصریح کرد: دانشگاه ملایر با هدف دستیابی به راه کار علمی و اجرایی طراحی منظر و فضای سبز شهری پایدار و ارتقا کیفیت زیست محیطی و اجتماعی سکونتگاه‌های استانی و شهرها این همایش را برگزار کرده است.

وی با اشاره به مقالات ارسال شده به این همایش بیان کرد: 101 مقاله از سراسر کشور به مرکز این همایش ارسال شده است و با داوری‌های انجام شده 70 مقاله برای حضور در این همایش پذیرفته شده است.

دبیر علمی همایش فضای سبز و منظر پایدار افزود: در روز همایش 16 مقاله به صورت شفاهی و 54 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

معاون دانشکده علوم ملایر دراین همایش با اشاره به اهمیت برگزاری چنین همایش‌هایی اظهار کرد: با توجه به آلودگی‌های هوا ، آلودگی‌های صنعتی و کاهش دما در کشور اجرای طرح فضای سبز بسیار با ارزش است.

وی  با اشاره به نامگذاری سال به عنوان سال خاک بیان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی در توسعه فضای سبز و بسیار پر اهمیت بوده و باید در این همایش‌ها بتوان یک راه کار عملی پیدا کرد و فقط صرفا حرف زدن نباشد.

هاشمی افزود: زیر بنای هر شهری ایجاد فضای سبز و جایگاهی برای فراغت شهروندان است که آرامش روانی و اجتماعی شهر را به دنبال خواهد داشت.

در این همایش آقای دکتر حسن دارابی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران به تحلیل وضعیت تغییر دما در جهان در سی سال گذشته و آینده پرداخت و خطرات و مشکلات ناشی از گرم شدن دمای زمین را بیان کرد و 16 نفر از دانشجویان و فرستندگان مقالات مقالات خود را ربای حضار ارائه کردند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار