نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. اسفند 1393 - 22:38   |   کد مطلب: 14958
امام جمعه موقت ملایر گفت: اردوهای راهیان نور سبب تقویت اعتقادات، باورها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان و جوانان شده است.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها،  حجت الاسلام سید رضا فاضلیان در خطبه های نماز جمعه این هفته ملایر با فرا تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و تاکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه اظهار داشت: حرمت این ایام را نگه دارید و نیاز است مبلغان و ائمه جماعات در این ایام در سطح مساجد توسلات، ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) را برای مردم تبلیغ و تبیین کنند.

وی با اشاره به اعزام مردم به راهیان نور در ایام عید عنوان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری راهیان نور حرکتی جهادی و خودجوش از سوی مردم است که با حمایت مسوولان در کشور آغاز شده و به نحو مطلوبی ادامه دارد.

امام جمعه ملایر گفت: اعزام راهیان نور باعث تقویت اعتقادات، باورها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان و جوانان شده و باید اعزام کاروان‌های راهیان نور هر چه بیشتر و با شکوه‌تر انجام گیرد

وی با اشاره به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی  تصریح کرد: هیچ امری بالاتر و پاکیزه تر از درختکاری نیست و خداوند روزی پیامبران را بر دو امر کشاورزی و دامداری قرار داده است.

فاضلیان با اشاره به سفارشات مقام معظم رهبری برای حفاظت از منابع طبیعی عنوان کرد: حفاظت از منابع طبیعی از اساسی ترین وظایف مردم بوده و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری مسوولان باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی افزود: درختکاری، زراعت و کشاورزی کارهایی است که برای آباد کردن زمین می‌توان از آن استفاده کرد و در این زمینه نباید کوتاهی کرد و هر چه بیشتر به آن توجه کرد.

امام جمعه ملایر افزود: همه  انسان‌ها باید تلاش کرده و از منابع طبیعی و از زمین حفاظت کنند و از بین رفتن این ثروت خدادادی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به آفرینش انسان از خاک اظهار داشت: خداوند انسان را از خاک آفرید و حفاظت از زمین را بر عهده انسان‌ها گذاشت.

فاضلیان با شاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری تاکید کرد: تا می توانید به فقرا، نیازمندان، ایتام و مستمندان کمک کنید و این کمک‌های شما از مال های پاک و با نیت خالص باشد.

وی با نقل احادیث و روایات بیان کرد: خداوند با اشخاصی است که پرهیزکار و احسان کننده اند و همواره زمینه های ترس از خدا و پرهیز از موجبات خشم خداوند را در وجود خود تقویت می‌کنند.

انتهای پیام/ گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار