نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. اسفند 1393 - 16:03   |   کد مطلب: 14957
حجت الاسلام عزیزی خبر داد:
رقابت هزار حافظ ملایری در آزمون حفاظ قرآن
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت:با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور هزار حافظ ملایری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی عزیزی در جمع خبرنگاران در سومین دوره آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم اظهار کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم در سطوح مختلف در شهرستان ملایر برگزار شد.

وی گفت: درا این طرح بیش از هزار حافظ قرآن مجید شرکت کرده و توسط 20 مربی در سراسر شهرستان ملایر آموزش داده شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به طرح تربیت حفاظ در کشور گفت: یک برنامه پنج ساله برای این طرح تدوین شده که هر استان و شهرستان با توجه به سهمیه نسبت به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم با محوریت اوقاف و همکاری سایر نهادها اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه شهرستان ملایر در سومین دوره طرح یک هزار و 240 نفر بوده عنوان کرد: همه سهمیه شهرستان جذب و این طرح در سراسر مناطق شهرستان شامل شهرها و روستاها برگزار شده است.

عزیزی با اشاره به برگزاری این طرح در سال‌های گذشته اظهار کرد: در دو دوره گذشته این طرح در شهرستان ملایر بیش از 2 هزار و 600  نفر موفق به شرکت در این طرح شدند .

وی تصریح کرد: امسال نیز سایر ادارات از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، موسسات قرآنی، دارالقرآن اوقاف در تالار موقوفات و اساتید به همراه 20 مربی قرآن در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن  همکاری لازم را با اداره اوقاف و امور خیریه داشتند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ضمن تقدیر از رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی این طرح افزود: برای مصون ماندن جوانان و نوجوان از آسیب‌ها و خطرات تهاجم فرهنگی دشمن هر چه بیشتر باید نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی در کشور تلاش شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در آزمون سومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن باید در مسابقه کتبی 70 امتیاز را کسب کنند تا به عنوان برگزیده انتخاب شوند.

عزیزی یادآور شد: هدیه برگزیدگان کمک هزینه سفر به عتبات عالیات است و علاوه بر آن گواهینامه حفظ قرآن نیز به برگزیدگان اعطا می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار