نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. اسفند 1393 - 15:16   |   کد مطلب: 14939
رئيس كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان ملاير گفت:برنامه‌هاي هفته احسان با شعار اكرام فاطمي و شورنيكوكاري در سه روز و در پايگاه مدارس، پايگاه كميته امداد و بسيج مسجد جامع در نماز جمعه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، علي كوليوند صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری در ملایر از 13 اسفند ماه اظهار کرد: برنامه‌هاي هفته احسان با شعار اكرام فاطمي و شورنيكوكاري در سه روز و در پايگاه مدارس، پايگاه كميته امداد و بسيج مسجد جامع در نماز جمعه برگزار می‌شود.

 

رئيس كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان ملاير با اشاره به تاسیس کمیته امدا در 14 اسفند ماه بیان کرد: كميته امداد امام خميني(ره) دومين نهادي است كه پس از انقلاب اسلامي در 14 اسفندماه تشكيل شد كه وظايف و اهداف متفاوتي را دنبال مي‌كند.

 

وي با اشاره به محل‌ها درآمد منابع مالی کمیته امداد بیان کرد: منابع مالي كميته امداد امام خميني(ره)از محل عنايات مقام معظم رهبري، اعتبارات دولتي مصوب مجلس، هدايا و كمک‌هاي مردمي، صدقات، نذورات و زكات جمع آوری می‌شود.

 

کولیوند با اشاره به توزیع  جمع آوری 36 هزار پاکت برای جمع آوری کمک‌های دانش‌آموزان در مدارس بیان کرد: سال گذشته میزان كمك‌هاي نقدي كميته امداد، مدارس واداره اوقاف 210 ميليون تومان به دانش‌آموزان بوده است كه امسال پيش‌بيني مي‌شود با 30 درصد افزايش به 270 ميليون تومان برسد.

 

وی افزود: افزودهداياي جمع‌آوري شده در جشن نيكوكاري، بلافاصله در روز شنبه توزيع مي‌شود و به صورت100 درصدي در اختيار سه منطقه آموزش و پرورش براي توزيع بين دانش‌آموزان نيازمند قرار مي‌گيرد.

 

وي با اشاره به اينكه در بحث توانمندسازي، يكي از برنامه‌هاي كميته امداد امام خميني(ره) كمك به دانش‌آموزان ودانشجويان است، كه فلسفه اصلي جشن نيكوكاري هم هست، اظهار داشت: يك هزارو 640 دانش‌آموز در شهرستان ملایر تحت پوشش كميته امداد هستند كه از اين تعداد 826 نفر در مقطع ابتدايي و بقیه در مقاطع متوسطه اول و دوم تحصيل مي‌كنند.

 

كوليوند با بيان اينكه در 15 دانشگاه و دانشكده ملاير هم 650 دانشجو ازخدمات كمك هزينه وشهريه استفاده مي‌كنند، تصريح كرد: از این تعداد 401 نفر دختر و 249 نفر پسر هستند که 237 نفر آن‌ها بومي ملاير و 413 نفر ازاستان‌هاي محروم كشورند.

 

وی افزود: امسال360 ميليون تومان شهريه و كمك هزينه به دانشجویان و حدود 197 میلیون تومان به دانش‌آموزان نیازمند شهرستان پرداخت شده است.

 

کولیوند بیان کرد: يكی از كارخانه‌داران شهرستان و يك خير ويژه و موسسه موقوفه هدايت در تهران، از خيرين ويژه كميته هستند كه موسسه موقوفه هدایت به 480 دانش‌آموز يتيم كه فقير هم باشند، در بخش‌هاي سامن، جوكار، زند و قسمتي از بخش مركزي، ماهيانه مبلغ 70 هزار تومان به دانش‌آموزان و 130 هزار تومان به دانشجويان تا پايان تحصيل كمك مي‌كند.

 

وی با بيان اينكه اين موسسه موقوفه، امسال 292 ميليون تومان در اين قسمت كمك كرده است كه 147 ميليون تومان آن به دانشجويان و بقیه مبلغ به دانش‌آموزان پرداخت شده است، تاكيد كرد: اين موسسه در سه سال حضور در ملاير، در مجموع 700 ميليون تومان كمك كرده است.

 

انتهای پیام/گ

   

دیدگاه شما

آخرین اخبار