نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. اسفند 1393 - 16:43   |   کد مطلب: 14934
به مناسبت فرا رسیدن روز مهندس و تولد خواجه نصیرالدین توسی از مهندسین نمونه ملایری تجلیل شد

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، امیر متین‌فر ظهر امروز در این مراسم با اشاره به  روز تولد خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان روز مهندس در کشور نامگذاری شده است، اظهار داشت: : بزرگانی چون بوعلی سینا، خواجه نصیرالدین طوسی، زکریای رازی و... دانشمندانی چندبعدی بودند که علاوه بر علم ریاضیات، طب و نجوم در علوم فقه، فلسفه، شعر و ادبیات نیز جزء نبوغ زمانه خود به شمار می‌رفتند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان گفت: دانشمندان ایرانی در زمان خود با کمترین امکانات به علوم مختلف نجوم دست پیدا کردند و حاصل زحمات آنها امروز راهگشای بسیاری از علوم در دنیا شده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مهندسان در کشور گفت: سرمایه‌های ملی کشور امروز در دست مهندسانی است که با فعالیت خود در بخش‌های مختلف باعث سربلندی و پیشرفت‌های زیادی شده‌اند.

متین‌فر با اشاره به اینکه طبق آمارها سالانه 90 میلیارد دلار هزینه ساخت و ساز پروژه‌های خصوصی و دولتی می‌شود، تصریح کرد: می‌توان با بالا بردن عمر ساختمان در کشور صدها میلیون ریال به سرمایه کشور اضافه کرد.

وی با بیان اینکه عمر ساختمان‌ها در حال حاضر به 30 تا 40 سال افزایش پیدا کرده است، گفت: امیدواریم با مهندسی بهتر و کیفیت مصالح عمر ساختمان‌ها به یکصد سال افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان در ادامه با اشاره به تصویب قانون نظام مهندسی در سال 74 عنوان کرد: با تغییراتی که در قانون نظام مهندسی به وجود خواهد آمد دفاتر نظام مهندسی در شهرستان‌ها مستقل می‌شوند و شهرستان‌هایی که دارای 300 نفر عضو هستند از این قانون بهره‌مند خواهند شد.

 وی بیان کرد: این قانون به کمیسیون عمران مجلس فرستاده شده که در سال آینده بعد از بررسی امیدواریم مورد تصویب قرار گیرد.

متین‌فر خاطرنشان کرد: با استقلال دفاتر نظام مهندسی در شهرستان‌ها مهندسین آن شهرستان می‌توانند با نظارت بر خدمات مهندسی متناسب با شرایط منطقه و شهرستان مقررات ساخت و ساز ساختمان را اجرایی کنند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار