نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. اسفند 1393 - 9:27   |   کد مطلب: 14910
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان ملایر گفت: در مراکز درمانی ملایر کمتر از ۵۰۰ نفر پرستار شاغل بود که تعدادی از آنها بازنشسته شده و مراکز درماین این شهرستان با کمبود شدید پرستار مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، غلامرضا مباشری  در مراسم  جشن روز پرستار در شبکه بهداشت ملایر با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: یکی از بزرگترین افتخارات پرستاران ایران این است که حضرت زینب(س) الگوی آنان است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان ملایر با اشاره به 100 ساله شدن پرستاری آکادمی در ایران بیان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت در ایران پرستاران  یکی از پررنگ ترین و تاثیرگزارترین نقش‌ها را در این تحول سلامت داشته‌اند.

وی با اشاره به شعار امسال نظام پرستاری عنوان کرد: شغار امسال نظام پرستاری " پرستاری اثر بخش، تحول سلامت و نشاط اجتماعی " است و همانگونه که در این شعار آمده است تحول سلامت محقق نمی‌شود جز با پرستاری اثر بخش.

مباشری گفت: پرستاری به دو بال نیاز دارد که اخلاق و حرفه ای بودن این دو بال است و پرستار متخصص با اخلاق هدف نظام پرستاری است.

وی معرفی جایگاه پرسار را یکی از دغدغه‌های نظام پرستاری دانست و بیان کرد: اگر پرستاران به وظیفه خود به خوبی عمل کنند و بتوانند انتظارات مردم را برآورده کنند می‌توانند جایگاه خود را در بین مردم به دست آورند و در غیر این‌صورت خودشان جایگاهشان را تخریب می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان ملایر با اشاره موانع موجود در سر راه پرستاران عنوان کرد: کمبود شدید نیرو یکی از مشکلات اساسی در شهرستان ملایر است.

وی با اشاره به آمار و دستورالعمل‌های کشوری تصریح کرد: بر طبق دستور العمل‌های کشوری به ازای هر 4تخت یک پرستار نیاز است که با توجه به این دستورالعمل شهرستان ملایر دارای کمبود شدید نیروی پرستار است.

مباشری افزود: در شهرستان ملایر و در مراکز درمانی و بهداشتی و بیمارستان‌ها کمتر از 500 نفر پرستار شاغل هستند که با توجه به دستورالعمل‌های کشوری ملایر نیاز به جذب حدود 1000 پرستار را دارد.

وی نبودن کمک بهیار را یکی دیگر از مشکلات جامعه پرستاری در ملایر بیان کرد و افزود: به ازای هر 4 پرستار یک کمک بهیار نیاز است و که نبود کمک بهیاران سبب شده که کارهای مریض را همراهان وی انجام هند و در برخی مواقع احتمال آسیب رسیدن به مریض وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان ملایر پرداخت مطالبات پرستاران را یکی از دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت دانست و بیان کرد: در راستای اجرای عدالت بهداشت و دستورالعمل‌های پرداخت مبتنی بر عملکرد مطالبات پرستاران به آنها پرداخت شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های نظام پرستاری در هفته پرستار بیان کرد: غبار روبی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه و تجلیل از پرستاران نمونه از جمله برنامه‌های نظام پرستاری در هفته پرستار است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار