نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. اسفند 1393 - 15:51   |   کد مطلب: 14906
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات شهرستان ملایر گفت:پیام قیام عاشورا به واسطه حضرت زینب(س) اعلام شد و اگر پیام رسانی حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا نبود خبری از قیام حضرت اباعبدالله(ع) به جا نمی ماند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با تبریک ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) اظهار کرد: در هر نهضتی که به وجود می آید دو مسئله  نهفته است یک مسئله قیام نهضت است و دیگری پیام آن نهضت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات شهرستان ملایر با اشاره به قیام عاشورا بیان کرد: در واقعه عاشورا قیام به واسطه امام حسین(ع) شکل گرفت و پیام آن به واسطه حضرت زینب(س) اعلام شد و اگر پیام رسانی حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا نبود خبری از قیام حضرت اباعبدالله(ع) به جا نمی ماند.

وی با اشاره به کلام علامه امینی در کتاب الغدیر بیان کرد: طبق کلام علامه امینی(ره) مؤلف کتاب شریف الغدیر حضرت محمد(ص) اسلام را آورد و امام حسین(ع) دلیل بقاء و خاندان علوی سبب تثبیت آن هستند.

بیات گفت: حضرت زینب(س) نقشی بی بدیل در پیام رسانی پس از واقعه عاشورا را دشت و ایشان تکمیل کننده قیام حضرت ابا عبداالله (ع) بود.

وی گفت: که نمونه بارز ی از خاندان علوی برای تثبیت نهضت حضرت رسول(ص) و قیام امام حسین(ع) پیام رسانی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشوراست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات شهرستان ملایر افزود: اگر آن خطبه های رسا و افشاکننده ماهیت کفر آلود و ننگین بنی امیه و آشکار کننده درندگی و قساوت و رذالت و پستی آنها، توسط حضرت زینب(س) در بازار کوفه ایراد نمی شد؛ اثری از قیام کربلای امام حسین(ع) نمی ماند.

وی افزود:  آن قوم فاسق  و ظالم هدفشان از شهادت امام حسین(ع) از بردن اسلام بود و می خواستند شخص امام و اصل اسلام نبوی را از بین ببرند و مسیر اسلام را عوض کنند.

بیات خطبه‌های حضرت زینب(س) را آشکار کننده اهداف شوم بنی امیه دانست بیان کرد: اهداف شوم بنی امیه با بیان آشکار و با پیام و خطابه بی بدیل حضرت زینب(ص)  به سرانجام نرسید و اسلام مستحکم و قوی باقی ماند این همان اهمیت رساندن پیام یک نهضت به مردم است. 

وی افزود: یکی از نمونه های دیگر آن رساندن پیام و هدف زشت و کوردلانه و ظالمانه یزید به مردم توسط خطبه حضرت زینب(س) بود که مردم را بیدار و آگاه فرمودند و این همان انتقال پیام درست و صحیح به دیگران و به درون تفکر آنان است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار