نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. اسفند 1393 - 15:29   |   کد مطلب: 14905
همزمان با سالروز حضرت زینب(س)؛
از پرستاران نمونه ملایر تجلیل شد
همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار مراسم جشنی از پرستاران و بهیاران نمونه شهرستان ملایر تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار بعدازظهر امروز در مراسم جشنی  از پرستاران و بهیاران نمونه شهرستان ملایر تجلیل شد.

محسن ترکاشوند در این مراسم با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: انتخاب روز ولادت حضرت زینب(س) به عننوان روز پرستار یکی از انتخاب‌های شایسته و زیبا در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مدیر شبکه بهداشت ملایر با اشاره به آغاز طرح تحول سلامت عنوان کرد: پس از آغاز طرح تحول سلامت خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان بیش از 40 درصد افزایش یافته است که بیشتر بار این افزایش‌ها بر دوش پرستاران بوده است.

وی افزود: این افزایش در همه سطوح بهداشت و درمان صورت گرفته ولی تعداد پرستاران ثابت بوده اسست که باعث شده است خیلی از پرستاران اضافه‌کاری اجباری داشته باشند.

ترکاشوند با اشاره به شاخص‌های پرستاری در کشور بیان کرد: به ازای هر پرستار 1.7 تخت استاندارد ایران است که ملایر نیاز به 1500 نفر پرستار دارد.

وی با اشاره به آمار پرستاران شاعل در ملایر بیان کرد: در شهرستان ملایر تعداد بهیاران و پرستاران در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها به همراه بازنشته‌ها 600 نفر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر افزود: این آمار نسبت به بعضی از شهرستان‌های استان وضعیت بهتری است اما با توجه به میانگین کشوری بسیار پایین است.

فرماندار ملایر در این جشن نقش پرستار را در جامعه به یک  فرشته مانند و بیان کرد: پرستاران باید به خود ببالند که الگوی آنها خانومی است که در اخلاق گذشت و ایثار مثل و مانند ندارد.

مصطفی آزاد بخت با اشاره به نگاه و جایگاه پرستاردر  اسلام بیان کرد: پرستاران جایگاه ویژه‌ای در اعتقادات و دین ما دارند و پیامبر اسلام(ص) مراقبت از یک بیمار و تلاش در رفع نیازهای او را با پاکی از تمام گناهان برابر می‌دانند.

وی نگاه دولت به امر سلامت را به عنوان یک رکن اساسی بسیار با ارزش دانست و بیان کرد: تلاش‌های دولت برای ارتقا سلامت و اجرای هر چه بیشتر طرح تحول نظام سلامت در سال آینده با برنامه ریزی های انجام شده بسیار بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار