نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. اسفند 1393 - 18:34   |   کد مطلب: 14893
پیکر پاک و مطهر سردار شهید فتح الله نظری پس از گذشت 32 سال از شهادت این شهید و چشم انتظاری خانواده این شهید بزرگوار در تبریز شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، پیکر پاک و مقدس سردار شهید فتح الله نظری پس از گذشت 32 سال از شهادت این بزرگوار در تبریز شناسایی شد.

 

جمعی از فرماندهان ارتش نیروی هوایی، سپاه و مسئولان ملایری با حضور در خانه این شهید بزگوار در زیرابیه خبر شناسایی شهید نظری را به خانواده ایشان خبر دادند.

 

محمدجواد زمردیان در این مراسم با اشاره به نحوه شناسایی پیکر این شهید والا مقام اظهار کرد: با اجرای طرح نمونه گیری از خانواده شهدای مفقو الاثر نمونه خونی گرفته شده از پدر و خواهر این شهید این شهید شناسایی شد.

 

وی افزود: شهید فتح الله نظری در سن 18 سالگی در سپاه عضویت پیدا کرد و در سال 1361 و در سن بیست سالگی به درجه رفیع شهادت رسید.

 

زمردیان با اشاره به نحوه تفحص شهید نظری عنوان کرد: این شهید در منطقه قصر شیرین به شهادت رسیده است و در تاریخ 25 بهمن ماه سال 1391 در عملیات تفحص در این منطقه پیکر پاک این شهبد کشف شد.

 

وی افزود: به دلیل اینکه این شهید مدارک شناسایی به همراه نداشت با انجام نمونه گیری از استخوان‌های ایشان به عنوان شهید گمنام در تاریخ 25 فروردین 1392 همزمان با شهادت حضرت فاطمه(س) در پایگاه شکاری تبریز به خاک سپره شد.

 

زمردیان گفت: با انجام نمونه گیری از پدر این شهید حبیب الله نظری و خواهر این شهید و مطابقت دادن با نمونه گرفته شده از پیکر پاک شهید نظری در تاریخ چهارم بهمن ماه 1393 این شهید شناسایی شد.

 

وی افزود: گروهی متشکل از خانواده شهید مسئولان شهرستان و فرماندهان نظامی جهت زیارت مزار شهید عازم تبریز شوند و در روز دو شنبه 4 اسفندماه 93 مراسم استقبال از خانواده محترم شهید و تجلیل از مقام شهیدتوسط فرماندهان، و پرسنل نیروی هوائی، مسئولان و مردم تبریز در پایگاه هوائی دوم شکاری شهید فکوری تبریز برگزار و مراسماتی نیز در همدان و زادگاه شهید برگزار می‌شود

 

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار