نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. اسفند 1393 - 11:18   |   کد مطلب: 14892
رئیس آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای منطقه 10
15 هزار دانشجو در 13 مراکز فنی‌وحرفه‌ای منطقه 10 مشغول تحصیل هستند
رئیس آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای منطقه 10 کشور گفت: در منطقه 10 کشور شامل سه استان کرمانشاه، همدان و کردستان است که در مراکز فنی‌وحرفه‌ای این منطقه بیش از 15 هزار دانشحو در حال تحصیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، محمود حاجی زین العابدینی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست روسای دانشکده‌های فنی حرفه‌ای منطقه 10 کشور در دانشکده خوارزمی ملایر اظهار داشت: 13 مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای در متطقه 10 کشور فعالیت دارند که شش مرکز آن در استان همدان است.

 

رئیس آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای منطقه 10 کشور بیان کرد: در منطقه 10 کشور شامل سه استان کرمانشاه، همدان و کردستان است که در مراکز فنی‌وحرفه‌ای این منطقه بیش از 15 هزار دانشحو در حال تحصیل هستند.

 

وی از ساخت چهار مرکز فنی‌وحرفه‌ای در منطقه 10 کشور خبر داد و بیان کرد: دو مرکز فنی‌وحرفه‌ای در استان همدان و دو مرکز در استان کرمانشاه در حال احداث بوده که با این چهار مرکز تعداد مراکز فنی‌وحرفه‌ای منطقه 10 به 17 مرکز افزایش پیدا می‌کند.

 

حاجی زین العابدینی گفت: تعداد دانشجویانی که در این مراکز مشغول تحصیل و آموزش هستند نیازهای صنعت و اشتغال این استان‌ها را نمی‌توانند تامین کنند.

 

وی افزود: چون دانشجویان این مراکز از مراکز هنرستانی و کارودانش هستند می‌توانند نیازهای شهرستان، استان و منطقه را تامین کنند.

 

رئیس آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای منطقه 10 کشور افزود: مراکز فنی‌وحرفه‌ای ارتباط تنگاتنگ با آموزش و پرورش و بازار کار منطقه دارند و نیاز به آمایش جدید سرزمینی برای تبادل بهتر با بازار مار را دارند.

 

وی با اشاره به رشته‌های فعال در مراکز فنی‌وحرفه‌ای منطقه 10 بیان کرد: بیشترین رشته‌های فنی در این مراکز مکانیک، برق، الکترونیک، IT  و ساخت و تولید است.

 

حاجی زین العابدینی با اشاره به اهم مشکلات مراکز فنی‌وحرفه‌ای تصریح کرد: بروز رسانی تجهیزت کارگاهی و آزمایشگاهی و تامین نیروی انسانی کارآمد و جذب هئیت علمی از اساسی‌ترین مشکلات این مراکز است.

 

وی افزود: در برخی از مراکز تجهیزات مربوط به 30 سال پیش است و نیازمند برنامه مدون برای تجهیز مراکز فنی‌حرفه‌ای توسط دولت است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما