نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. دى 1393 - 21:40   |   کد مطلب: 14783
معاون سیاسی فرماندار ملایر؛
مجمع خیرین ازدواج شهرستان ملایر تشکیل شد
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر گفت: مجمع خیرین ازدواج شهرستان ملایر با رویکرد ازدواج آسان تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، محمد قاسم عبدلی بعد از ظهر امروز در نشست راه‌‌کارهای ازدواج آسان در فرمانداری شهرستان ملایر با اشاره به تقدس بالای امر ازدواج در اسلام و کلام ائمه(ع) اظهار داشت: ازدواج اصلی‌ترین سنت پیامبر(ص) است و شاخص ترین کار پیامبر اعظم(ص) در ازدواج آسان گرفتن آن است.

وی با اشاره به تهدید جمعیتی حال حاضر کشور عنوان کرد: رشد جمعیت در کشور با یک تهدید روبه‌رو است و اگر با همین روند پیش رود در ده سال آینده جمعیت رو به تقلیل می رود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر افزود: بهترین راه مقابله با تهدید جمعیت ترویج ازدواج آسان و کم کردن مشکلات جوانان در بحث ازدواج است.

وی بالا رفتن سن ازدواج را یکی از مسائل مهم در جامعه خواند و گفت: رشد فسادو کاهش امنیت خانواده، فرهنگ و جامعه از بارزترین عواملی است که بالا رفتن سن ازدواج به وجود می‌آمورد.

عبدلی تاکید کرد: با تهدید کاهش نسل در آینده جامعه به معضلات زیادی بر می‌خورد که مهم‌ترین آن را می توان از هم گسستگی روابط انسانی در جامعه دانست.

وی گفت: جمعیت پویا و جوان تولید بالا در علم و ثروت و رشد اقتصادی را  به همراه می‌آورد و باعث بالا رفتن سطح امنیت در کشور ‌می شود.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار ملایراز تشکیل مجمع خیرین ازدواج  ملایر خبر داد و عنوان کرد: مجمع خیرین ازدواج در شهرستان ملایر با رویکرد ازدواج آسان در ملایر تشکیل ‌می‌شود.

وی افزود: مجمع خیرین به دنبال این است که از ابتدای امر ازدواج تا پایان آن به جوانان در زمینه‌های مختلف کرایه سالن، لباس عروس، تهیه اقلام جهیزیه و غیره کمک کند.

علی کولیوند در این جلسه با اشاره به عوامل اصلی کاهش ازدواج عنوان کرد: تجمل گرایی، فرزند سالاری، فاصله گرفتن اعضای خانواده از هم و لازم دانستن شغل مناسب درازدواج از اصلی‌ترین عوامل کاهش ازدواج در جامعه هستند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر با اشاره به موانع موجود در ازدواج عنوان کرد: موانع مختلف در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باعث این امر شده است که جوانان به ازدواج میل کمی پیدا کنند.

وی گفت: باید سعی شود تا موانع موجود بر سر راه جوانان برای ازدواج برداشته شود تا جوانان با میل بیشتری به سمت ازدواج سوق داده شوند.

در این نشست 7 نفر به عنوان اعضای اصلی مجمع خیرین ازدواج، دو نفر عضو علی البدل و یک نفر به عنوان خزانه دار انتخاب شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار