نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. دى 1393 - 18:34   |   کد مطلب: 14726
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی همدان
25 نوع از حوادث طبیعی دنیا در همدان رخ می‌دهد
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: حادثه از 40 نوع حوادثی که در دنیا رخ می‌دهد در ایران و 25 حادثه در همدان رخ می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، حبیب معصومی پیش از ظهر امروز در همایش مقابله با بحران بیمارستانی با حضورمسئولین بهداشتی و بیمارستانی شهرهای استان همدان در بیمارستان مهر ملایر اظهار داشت: اوج هنر بیمارستان‌ها این است که در شرایط بحرانی به مردم خدمت رسانی کنند.

وی گفت: با توجه به تغییرات جوی، دست کاری بشر در طبیعت و رشد سریع فناوری مردم بیش‌تر در معرض خطر قرار گرفته و در سال‌های اخیر حوادث بیش‌تری رخ می‌دهد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان افزود: در یک دهه گذشته بیش از یک ششم جمعیت جهان به نحوی با بلایا دست به گریبان بوده و 90 درصد مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه است.

وی تاکید کرد: مخاطره وقتی به بلا تبدیل می‌شود که آمادگی آسیب پذیری را نداشته و آموزش‌های لازم جهت مقابله با بلایا دیده نشده باشد.

معصومی بیش ترین بلایا درجهان را در کشورهای چین، فیلیپین، اندونتزی و آمریکا عنوان و بیان کرد: ایران در بین سال‌های 2001 تا 2011 در بین 10 کشور آسیب پذیر دنیا قرار داشت.

وی با اشاره به آسیب پذیری کشورهای جهان در برابر بلایا عنوان کرد: ایران هزار برابر آمریکا و صد برابر کشور ژاپن در برابر بلایای طبیعی آسیب پذیرتر است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: 93 درصد از کشور در معرض زلزله و 50 دصد کشور در معرض سیل قرار دارد.

وی با اشاره به حوادث رخ داده در جهان گفت: 32 حادثه از 40 نوع حوادثی که در دنیا رخ می‌دهد در ایران و 25 حادثه در همدان رخ می‌دهد.

معصومی با اشاره به اهداف برنامه مدیریت بحران افزود: کاهش مرگ و میر، افزایش نجات یافتگان، کاهش معلولیت، تسکین دردهای جسمانی و روانی و خدمات رسانی با کارکنان عادی مهم‌ترین اهداف برنامه مدیریت بحران است.

وی گفت: بیمارستان‌ها در صورتی در هنگام وقوع بلایا می‌توانند به خدمات خود ادامه دهند که دارای برنامه از پبش تعیین شده باشند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با اشاره به سکونت 41 درصد مردم در 10 شهر ایران عنوان کرد: شش میلیون نفر از جمعیت شهر تهران روی گسل زلزله و 62 درصد  جمعیت در ریسک بالای زلزله قراردارند.

وی با اشاره به حوادث 20 سال اخیر در ایران عنوان کرد: در 20 سال اخیر مخاطرات در کشور بیش‌تر شده است اما دلیل پیشرفت‌های بیمارستانی مرگ و میر کمتر شده است.

معصومی گرمی هوا و مصرف سوخت‌های فسیلی را یکی دیگر از عوامل افزایش بلایا خواند و افزود: در 9 ماهه اول سال در استان همدان 40 درصد کاهش بارندگی و میانگین دمای دی و بهمن همدان یک و نیم درجه گرمتر شده است.

وی گفت مقابله با بحران دور از دسترس نبوده و هر گاه امکان وضع بحرانی وجود دارد همانگونه که در ایام اربعین و حضور یک و نیم میلیون نفر در استان وحوادث گردنه اسدآباد وضع بحرانی در این شهر به وجود آمده بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان به واژگونی هشت خودرو به طور همزمان در ملایر اشاره کرد و افزود: واژگونی این خودروها در ملایر هم باعث ایجاد وضع بحرانی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما