نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. دى 1393 - 15:31   |   کد مطلب: 14704
رئیس اوقاف ملایر در سخنرانی پیش از خطبه؛
ادارات ملایر 20 میلیارد تومان به اوقاف بدهکارند
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: اوقاف ملایر 20 میلیارد تومان از ادارت طلب‌کار است و حتی حکم توقیف اموال یک اداره را پرفته است اما به دلیل این اداره با سایر ادارات اقدامی انجام نمی‌دهد.
ادارات ملایر 20 میلیلارد به اوقاف بدهکارند

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، حجت الاسلام مرتضی عزیزی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته ملایر اظهار داشت: اوقاف مکلف به به اجرای نیات واقفین بوده و نمی‌توان درآمد حاصل از یک موقوفه را در جای دیگر خرج کرد.

وی به تعامل اوقاف با تمام ادارات در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: اوقاف ملایر 20 میلیارد تومان از ادارت طلب‌کار است و حتی حکم توقیف اموال یک اداره را گرفته است اما به دلیل تعامل این اداره با سایر ادارات اقدامی انجام نمی‌دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان کرد: اوقاف با مجوزو کسب اجازه از نماینده ولی فقیه در استان همدان در حال احداث مدرسه‌ ایتام در ملایر برای تحصیل افراد بی بضاعت و ایتام می‌باشد.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی اوقاف ملایر بیان کرد: اوقاف برای مرکز تجاری با هزینه 12 میلیارد تومان و پروژه میدان جهاد با 40 واحد مسکونی و 10 واحد تجاری با هزینه 12 میلیارد تومانی  در حال احداث بوده و درآمد آنها صرف نیات اوقاف می‌شود.

وی افزود: در همین زمینه 280 میلیون تومان برای کمک هزینه‌های تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان، تعمیرات عمرانی مدارس موقوفی و طرح حافظان قرآنی خرج شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به هزینه 300 میلون تومانی برای اطعام نیازمندان عنوان کرد: شب‌های جمعه اوقاف بیش از 1500 پرس غذا در ملایر و در مراکز مختلف همراه با روضه خوانی پحش می‌کند

وی عنوان کرد: اگر مسئولان ملایر مجوز ساخت بزرگترین بیمارستان غرب کشور را بگیرند اوقاف  فردای آن روز کلنگ ساخت این بیمارستان را زده و این بیمارستان را با تمام امکانات روز ساخته و آن را به مسئول ذیربط واگذار می کند.

عزیزی گفت: اوقاف با ساخت مراکز هیچ دخالتی در امور آن نخواهد داشت و فقط سند آن در اخنیار اوقاف خواهد بود تا بهره وری آن تغییر پیدا نکند.

وی به ساخت چند مدرسه در ملایر اشاره کرد و افزود: اوقاف این مدارس را ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است و هیچ‌گونه دخالتی در امور آن ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار