نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. دى 1393 - 15:22   |   کد مطلب: 14703
امام جمعه ملایر بصیرت مردم را عامل اصلی پیروزی در 9 دی بر فتنه عنوان کرد و گفت: اگر مردم بینا نبودند جنگ صفین در ایران تکرار می‌شد.
بصیرت مردم عامل اصلی پیروزی بر فتنه 88 بود

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، آیت الله سید رضا فاضلیان در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این هفته ملایر با اشاره به روز نهم دی، روز بصیرت در این هفته اظهار کرد: دشمن از هر راهی برای سرنگون کردن نظام اسلامی استفاده می کند و فتنه 88 با بصیرت مردم نابود شد.

وی شناخت را لازمه بصیرت دانست و عنوان کرد: شناخت نسبت به زمان، نیاز، دوست، دشمن، وسیله و راه جنگ با دشمن پنج شناخت لازمه بصیرت است که هر کدام از این شناخت‌ها نباشد بصیرت ایجاد نمی‌گردد.

امام جمعه ملایر بصیرت مردم را عامل اصلی پیروزی در 9 دی بر فتنه عنوان و بیان کرد: اگر مردم بینا نبودند جنگ صفین در ایران تکرار می‌شد.

وی با اشاره روز اول ربیع الاول و شجاعت امام علی(علیه السلام) برای خوابیدن به جای پیامبر(صلوات الله علیه و آله) در بستر وی اظهار کرد: تمامی قبایل عرب برای کشتن پیامبر اکرم(صلوات الله علیه و آله) جمع شده بودند که با شجاعت امیرالمومنین(علیه السلام) و اذن خداوند نقشه قبایل عرب برملا شد.

فاضلیان به برگزاری مراسم شهادت امام حسن عسگری(علیه السلام) در هشتم ماه ربیع الاول تاکید و بیان کرد: برگزاری مراسم شهادت امام حسن عسگری(علیه السلام) و عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان(عج) بسیار مهم و موجب شادی  امام زمان(عج) می‌شود.

وی با اشاره به آغاز هفته سواد آموزی عنوان کرد: دشمنان اسلام سعی بر بی سواد نگه داشتن ایران بودند که به برکت انقلاب اسلامی بی سوادی تا حدی بر طرف شده است.

امام جمعه ملایر افزود: در قرآن کریم و اولین آیه ای که به پیامبر(صلوات الله علیه و آله) نازل شده است بر سواد آموزی تاکید شده و در هیچ دینی به اندازه اسلام بر فراگیری علم سفارش نشده است.

وی تاکید کرد: علما و اهل علم دست به کار شوند و با کار در روستاها آمار بی سوادی در کشور را به صفر نزدیک کنند پرا که سواد مشا خیر و برکات می شود.

فاضلیان اخلاق و دیانت را ملاک‌های اصلی در ازدواج بیان کرد و گفت: خانواده‌ها در امر ازدواج سخت گیری نکنند و ملاک اصلی را در ازدواج جوانان دیانت و اخلاق در نظر بگیرند چرا که با این دو اصل زندگی دوام زیادی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار