نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. دى 1393 - 22:46   |   کد مطلب: 14693
دجال اسم شخص خاصی نیست بلکه دجال شخصیتی است که دارای صفات مذموم همچون عصیان و نافرمانی، کفر، مکر و نیرنگ، تزویر و اشاعه دهنده فحشا و منکرات است

به گزارش ملایری‌ها، با توجه به هجمه سنگین دشمن در عرصه نبرد فرهنگی، کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرائم اخلاقی با موضوع ماهواره (دجال واره) به همراه سخنرانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه جهرم و با حضور کارکنان سپاه جهرم، پایوران گردانهای امام حسین علیه السلام جهرم و خفر و سربازان وظیفه برگزار گردید.

علت تعبیر ماهواره به دجال واره

حجه الاسلام قهرمانی ضمن مطرح نمودن این پرسش که چرا از ماهواره به دجال واره تعبیر می کنیم؟ بیان داشت بر طبق احادیث و روایات اسلامی یکی از دشمنان امام عصر (عج) و دوستداران ایشان، دجال می باشد و برطبق نظر برخی از علماء و بزرگان، دجال اسم شخص خاصی نیست بلکه دجال شخصیتی است که دارای صفات مذموم همچون عصیان و نافرمانی، کفر، مکر و نیرنگ، تزویر و اشاعه دهنده فحشا و منکرات است. اکنون نیز ابزار ماهواره و دست اندر کاران آن همان دجال صفتانی هستند که به وسیله فیلمها، عکسها و برنامه های مبتذل و مستهجن و بهره گیری از دروغ و شایعه پراکنی به جنگ با دنیای اسلام برخواسته اند.

سرسخت ترین دشمنان، یهود و مشرکان

نماینده ولی فقیه سپاه جهرم گفت: نکته مهمی که مردم باید توجه داشته باشند اینست که دست اندرکاران شبکه های ماهواره ای صهیونیستها ، بهائیت خبیث  و همجنس بازان کثیف هستند که در نجاست و پستی آنها هیچگونه تردیدی نیست. وی افزود: خداوند متعال نیز در قرآن سوره مائده آیه۸۲ فرموده است: « لتجدن اشد الناس عداوه للذین آمنوا الیهود و الذین اشرکوا…» یعنی سرسخت ترین دشمنان نسبت به مومنان را یهودیان (صهیونیسم )و مشرکان خواهی یافت.

اطلاع رسانی به مردم از باب امر به معروف و نهی از منکر

حجه الاسلام قهرمانی ضمن بیان اهمیت مبارزه با دشمنان اسلام  در تمام عرصه های نظامی و غیر نظامی، بیان داشت: وظیفه همگانی ما از باب امر به معروف و نهی از منکر ایجاب می کند که اطلاع رسانی نموده و مردم را از این وضعیت و محتوای آلوده برنامه های ماهواره که مانند غذای مسموم افراد را به هلاکت می رساند، آگاه نمود. وی افزود برخی می گویند از برنامه های ورزشی، آموزشی، کودک و نوجوان ، تاریخی آن استفاده می کنیم، سوال می پرسیم: آیا شبکه های ماهواره ای با آن تعدد کانال عقلانی به نظر می رسد که کسی فقط از همین شبکه های خواص استفاده نماید بالاخره خانواده ، دوستان و آشنایان وی نیز این گونه فکر و عمل می کنند؟

علاوه بر این، اظهارنظر برخی از مسئولین که می گویند: ماهواره بر ایمان مردم اثری نگذاشته است،درست است، اثر مثبتی نگذاشته است اما اثرات  منفی بالائی داشته که آمار فرهنگی، اجتماعی جامعه گویای پر کشیدن ایمان از خیلی از خانواده هاست مانند ازدیاد آمار طلاق، ارتباطات نا مشروع، بی حیایی ، بی عفتی ، بی غیرتی و…

علت دسترسی آسان و رایگان به امکانات برنامه های ماهواره ای

وی اضافه نمود: باید چند سوال جدی از خودمان بپرسیم :

۱-    چرا کشورهای غربی اروپائی که خود شدیدا دچار بحرانهای مالی هستند با چه هدف و انگیزه ای برای برنامه های متنوع ماهواره ای هزینه های کلان می کنند؟

۲-    آن کشورهایی که دسترسی ما به وسائل و ابزار پیشرفته علم و تکنولوژی، داروئی و درمانی، بیماریهای خاص و صعب العلاج و …را تحریم نموده اند، چطور و با چه هدفی ابزار ماهواره و برنامه های آن را تحریم نمی کنند و بالعکس استفاده از آن را سهل الوصول می کنند؟

۳-    جوامع اروپائی که حقوق مسلم ما را در زمینه هسته ای و علمی نادیده می گیرند چطور در این زمینه خود را فرشته نجات و حامی مردم مسلمان تلقی می کنند؟

۴-    چطور این کینه توزان و شیطان صفتان برای پخش برنامه های تلویزیونی و ماهواره ای خود از مردمشان پول می گیرند اما استفاده آن برای ما رایگان و بیشترین تبلیغ نیز برای استفاده رایگان از آن می کنند؟ و دهها سوال دیگر که مطرح است.

آیا وقت بصیرت و بیداری و دلسوزی ما نسبت به دین، فرهنگ ، ارزشها، جوانان و نوجوانان ما نرسیده است؟
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار