نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. دى 1393 - 19:46   |   کد مطلب: 14690
با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان؛
یادواره شهدای روستای بیغش برگزار شد
یادواره ۱۹ شهید والامقام بیغش با حضور نماینده ولی فقیه در همدان برگزار شد.
یادواره شهدای روستای بیغش در ملایر برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، آیت الله غیاث الدین طه محمدی بعد از ظهر امروز در یادواره شهدای روستای بیغش ار توابع شهرستان ملایر با اشاره درجه بالای شهدا در آخرت اظهار کرد: شهدا امام زادگان عشقند و همه ما مدیون خون شهدا هستیم.

وی افزود: شهدا همه زندگی و عمر خود را با خدا معامله کرده‌اند وبه دارای اجر و قرب بالایی در نزد خدا هستند و  با توجه به این درجه رفیع نزد خدا می‌توانند حاجت دهند ولی هنوز مردم به جای نرسیده اند که از این امام زادگان عشق حاجت بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: در تمام دنیا در جنگ‌های مختلف همه کشورها کشته داشته اند ولی در دنیا فقط ایران دارای شهید است.

وی گفت: در دوران جنگ تحمیلی عراق چندین برابر ایران کشته داد، قدرت‌های شیطانی و متجاوز دنیا در جنگ‌های مختلف کشته داده‌اند، اما این کشته‌ها که یه قصد تجاوز به آب و خاک دیگر کشورها حمله کرده‌اند هیچگاه شهید محسوب نمی‌شوند.

محمدی تصربح کرد: امثال قیصرها و کسراها و اسکندرها که گاها نیمی از دنیا را فتح کردند و با آن همه جلال و عظمت همگی مردند و جز اسمی در تاریخ چیزی از آنها نماند، اما امام حسین (ع) با شهادتش در تاریخ جاویدان شد.

وی افزود: دلیل جاودانگی و ماندگاری پس از شهادت سیدالشهدا (ع) معامله‌ای بود که با خدا کرد و خود خانواده و بستگانش را در راه حق و حقیقت قربانی و تقدیم خدا کرد..

امام جمعه همدان گفت: شهدای ما نیز مانند امام حسین(ع) قربانی حق  حقیقت شدند و با پیروی از این امام بزرگ در تاریخ جاودانه گشتند و جایگاه شهدا همچون سرور و سالار شهیدان بسیار بلند مرتبه می‌باشد.

وی با نقل حدیثی درباره روز محشر بیان کرد: در روز محشر تمام انسان‌ها از جاه و مقام شهدا افسوس خواهند خورد  و خدا به همه نشان می‌دهد که جایگاه واقعی شهدا کجاست.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کسانی که به درجه رفیع شهادت می‌رسند از لحاط اخلاص و ایمان به جایی می‌رسیدند که خدا عاشق ‌آن‌ها می‌شد و آنان را انتخاب می‌کرد.

روستای بیغش از توابع شهرستان ملایر دارای 19 شهید والامقام می‌باشد که در این مراسم از خانواده‌های این شهیدان تقدیر و لوح سپاس و هدیه ای توسط نماینده ولی فقیه در استان همدان به این خانواده‌ها تقدیم شد.

یادواره شهدای روستای بیغش در ملایر برگزار شد
یادواره شهدای روستای بیغش در ملایر برگزار شد
یادواره شهدای روستای بیغش در ملایر برگزار شد
یادواره شهدای روستای بیغش در ملایر برگزار شد

دیدگاه شما

آخرین اخبار