نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. آذر 1393 - 21:02   |   کد مطلب: 14638
غرضی در پاسخ به سوالی که چرا دولت اجازه سخنرانی به بعضی از اشخاص در دانشگاه‌ها را نداده گفت: دولت یازدهم عکس العمل دولت نهم و دهم می باشد و همانگونه که آن دولت اجازه سخنرانی به بعضی از اشخاص نمی داد این دولت نیز از سخنرانی‌ها جلوگیری می کند.
دولت یازدهم عکس العمل دولت نهم و دهم می باشد

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، سید محمد غرصی نشست پرسش و پاسخ دانشجویی  که عصر امروز در دانشگاه ملایر برگزار شد، اظهار داشت: ستاد احزاب و گروه‌ها در پیروزی انقلاب سهمی نداشته و این مردم بودند که انقلاب را پیروز کردند.

وی با اشاره به اتفاقات سال 54 افزود: در آن سال وضعیت به گونه ای بود که همه گروه‌ها و احزاب با شاه کنار آمده بودند و فقط یک نفر ایستادگی کرد و آن امام خمینی(ره) بود.

کاندیدای ریاست جمهوری در سال 92 به تاسیس سپاه پاسداران در سال 58 اشاره کرد و گفت: در سال 58 به خدمت امام خمینی (ره) رفته و عرض کردم هیچ چیز جز کودتا انقلاب را تهدید نمی کند و درخواست تشکیل سپاه را دادم و ایشان بلافاصله دستور تشکیل سپاه را دادند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تشکیل سپاه موازی کاری با کار ارتش نبود عنوان کرد: با توجه به شکست انقلاب مردمی سال 28و کودتا در سال 32 باز هم انتظار کودتا می‌رفت و با تشکیل سپاه با کودتاهای احتمالی مبارزه شد.

غرضی درباره جریان نخست وزیریش در دولت مقام معظم رهبری بیان کرد: شهید بهشتی، آقای هاشمی، مرحوم طالقانی در آن زمان با نخست وزیری من مخالف بودند و عنوان می کردند که اگر غرضی نخست وزیر شود هیچ یک از اعضای حزب جمهوری را در کابینه قرار نمی‌دهند و همان گونه هم بود!

وی در پاسخ به سوالی درباره اختلاف با شهید بهشتی گقت: من با احزاب مخالف بودم و شهید بهشتی از من دعوت کرد که عضو حزب جمهوری شوم و پس از مخالفت من مقداری با بهشتی اختلاف داشتم.

وزیر سابق نفت دردرباره عملکرد احزاب عنوان کرد: اگر حزبی در جامعه به خود دعوت کند باخته است و در مجموع احزاب در ایران موفق نبوده اند چپ‌ها نمی توانند دولت را اداره کنند و راستی‌ها نمیتوانند مردم را اداره کنند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون فتنه 88 و مسائل سال 78 عنوان کرد: در این اتفاقات زیر سر دولت‌های آن دوران بوده که باعث فشار به مردم شد و مردم به خیابان‌ها آمدند، اما هنگامی که دیدند مسئله امنیت کشور است جز عده‌ای که قصد سو استفاده داشتند، کنار کشیدند.

غرضی  به دو بازنده و یک برنده در اتفاقات سال 88 اشاره کرد و افزود: در اتفاقات سال 88 احمدی‌نژاد و موسوی بازنده  شدند و برنده ملت ایران بودند.

وی به تهاجم فرهنگی توسط رسانه‌های خارجی علیه ایران اشاره کرد و گفت: چندین هزار متخصص جامعه شناس، سیاست شناس، اقتصاد دان و ...  در سراسر دنیا 24 ساعته مسائل ایران را پیگیری و بیش از 10 هزار نفر در ایران به آنها اطلاع رسانی می کنند و هر شب خوراکی برای مردم ایران تهیه می‌کنند تا مردم از این نظام رو گردان شوند.

وزیر سابق پست و تلگراف افزود: دولت‌ها باید به فکر اداره کشور باشند و با اختلافات داخلی نباید تهیه کننده این خوراک‌ها بوده و تبدیل به ابزاری برای این رسانه‌ها شوند.

وی سیستم آموزشی کشور را اشتباه دانست و عنوان کرد: این روشی که در آموزش و پرورش دنبال می کنیم اشتباه بوده و مدرکی که شغلش نباشد بزرگترین خطر برای جامعه است.

غرضی در پاسخ به سوالی که چرا دولت اجازه سخنرانی به بعضی از اشخاص در دانشگاه‌ها را نداده اظهار داشت: دولت یازدهم عکس العمل دولت نهم و دهم می باشد و همانگونه که آن دولت اجازه سخنرانی به بعضی از اشخاص نمی داد این دولت نیز از سخنرانی‌ها جلوگیری می کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار