نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. آذر 1393 - 23:15   |   کد مطلب: 14531
رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان ملایر گفت: تعداد 87 مورد از افراد مبتلا بیماری ایدز در شهرستان ملایر شناسایی شده است و این افراد در مرکز بیماری‌های رفتاری در حال درمان می‌باشند.
شناسایی و درمان 87 نفر بیمار مبتلا به ایدز

به گزارش پایگاه خبری ملایر‌ها، مجتبی آقا بیگی امروز در جمع خبرنگاران شهرستان ملایر با اشاره به هفته  مقابله با ایدز و روز جهانی ایدز اظهار داشت: بهترین راه مقابله با بیماری ایدز پیشگری و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم است.

وی با برشمردن نکاتی درباره بیماری ایدز و ویروس اچ ای وی مثبت تصریح کرد: ایدز صرفا یک موضوع بهداشتی نبوده و دارای ابعاد فرهنگی، اجتماعی و امنیتی می‌باشد.

رئیس مرکز بهداشت ملایر به راه‌های انتقال این بیماری اشاره و بیان کرد: این ویروس از طریق کارهای روزمره و امور معمولی منتقل نمی‌شود بلکه با انجم رفتارهای پر خطر که شامل تماس جنسی، از مادر به نوزاد، خون و فرآورده‌های خونی و سرنگ و ابزارهای مشترک قابل انتقال می‌باشد.

وی تعداد کل مبتلان  برآورد شده به بیماری ایدز در کشور را حدود 90 هزار نفر ذکر کرد و افزود: بسیاری از مبتلایان از ترس ترد شدن بیماری خود را کتمان می‌کنند و باید برای شناسایی  و جذب اعتمادسازی بین این بیماران به سرعت انجام پذیرد.

آقا بیگی گفت: از کل برآوردهای انجام شده درباره مبتلایان در کشوربه  بیماری ایدز تنها 28 هزار مورد ثبت شده اند که نشان از پنهان کاری یا بی اطلاعی مبتلایان  به بیماری ایدز و ناقلان ویروس اچ ای وی می‌باشد.

وی به اهداف کشور در دو سال آینده برای  مقابله به بیماری ایدز اشاره و عنوان کرد: به صفر رساندن موارد جدید، به صفر رساندن مرگ و میر ناشی از بیماری و به صفر رساندن تبعیض برخورد با افراد مبتلا مهمترین اهداف کشور می‌باشد.

رئیس مرکز بهداشت ملایر به افزایش علت شیوع بیماری از طریق روابط جتسی پر خطر اشاره و بیان کرد: در سال 1365 سهم افراد مبتلا به این بیماری از طریق این رابطه 12.7 درصد بوده که این آمار در سال 1392 به 38 درصد رسیده است.

وی بیشترین قشر درگیر به این بیماری را در کشور گروه سنی 24 تا 35 سال ذکر و تاکید کرد: بسیار مهم بوده که با توجه به افزایش درصد رابطه جنسی و گروه درگیر جوانان اطلاع رسانی در زمینه این بیماری بسیار اهمیت داردو نباید نادیده گرفته شود.

آقابیگی گفت: تعداد 87 مورد از افراد مبتلا بیماری ایدز در شهرستان ملایر شناسایی شده است و این افراد در مرکز بیماری‌های رفتاری در حال درمان می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه این بیماری درمان خاصی ندارد عنوان کرد: درمان‌های موجود فقط ویروس را ضعیف کرده و مقاومت سیستم دفاعی بدن را بالا می‌برند و متاسفانه هنوز درمان قطعی برای ابن بیماری شناخته نشده است.

رئیس مرکز بهداشت ملایر درمان‌های موجود بیماری ایدز را آی مد تراپی و داروهای ضد رترو ویروسی نام برد و اظهار کرد: تمامی بیمارانی که در سطح ملایر شناخته شده‌لند حداقل یک بار از آی مد تراپی استفاده کرده و با داروهای خوراکی درمان خود را ادامه می‌دهند.

وی از کاهش معتادان تزریقی به بیماری ایدز خبر داد و عنوان کرد: به دلیل پخش بسته‌های حمایتی سرنگ در بین این قشر آمار مبتلایان کاهش یافته است.

آقا بیگی تاکید کرد: مرکز بیماری‌های رفتاری ملایر به آدرس خیابان بروجرد، پشت بازار روز ، جنب تکیه امام رضا(ع) مشغول ارائه خدمات رایگان در زمینه‌های مشاوره، آزمایش و خدمات به معتادان همه روزه در خدمت همشهریان ملایری می باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار