نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. آذر 1393 - 23:17   |   کد مطلب: 14529
مدیر مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح
دولت نه سیاست داخلی دارد و نه سیاست خارجی!
مدیر مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح گفت:دولت یازدهم نه اهل تدبیر است نه دولت امید و و دولت نه سیاست داخلی دارد و نه سیاست خارجی!
دولت نه سیاست داخلی دارد و نه سیاست خارجی!

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، حجت الاسلام و المسلمین احمد رهدار در نشست بررسی سیاست خارجی دولت که با همت بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر در دانشکده علوم پایه این دانشگاه برگزار گردید،اظهار داشت: مشهورترین تعریف سیاست خارجی در نگاه اندیشمندان علوم سیاسی" تدام سیاست داخلی و  تابع متغیری از سیاست داخلی است."

وی دولت را انقلابی ندانسته و عنوان کرد: دولت می‌خواهد برنامه هسته‌ای  ایران را نه در انقلاب بلکه در زمین دشمن اجرا کند و می خواهد که قواعد بین الملل را اجرا کند.

مدیر مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه اظهار کرد: اگر ما می‌خواستیم با قواعد و نظم بین‌الملل همراه شویم لازم نبود که انقلاب کنبم.

وی گفت: دولت یازدهم باید این شعور سیاسی را می‌داشت که پروژه انرژی هسته‌ای را بست ندهد و از سطح شعارها و برنامه‌های یک دولت ارتقا دهد و به شعارهای  و برنامه نظانمتبدیل کند.

راهدار انرژی هسته ای را متعلق به این دولت ندانسته و بیان کرد: انرژی هسته ای متعلق به تمام دولت‎ها و سرمایه ملت برای پیشرفت می‌باشد.

وی گفت: سیاست خارجی ما کلان تر از انرژی هسته‌ای است  و یک دولت اجازه ندارد سیاست خارجی ما را تقلیل به انرژی هسته‌ای بدهد.

مدیر مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه  افزود: دولت این اشتباه را کرد که تمام برنامه و شعارش را معطوف انرژی هسته ای کرد وخود انرژی هسته‌ای را بسیار ناکارشناسانه به مسئله ایران و آمریکا تقلیل داد.

وی انرژی هسته ای تمام مسئله و تنها مسئله دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: در جریان توافق ژنو یک شب قبل از توافق رئیس جمهور در اقدامی شتابزده و عجولانه طی نامه‌ای یک پاراگرافی کشورهای استعمارگر را قدرت‌های بزرگ خواند و این یعنی تعظیمی در برابر کدخدا!

رهدار به متن قرارداد ژنو اشاره و عوان کرد: متن قرارداد متنی حقوقی است و تا زمانی که فهم حقوقی و آشنایی با کلیدواژه حقوقی نداشته باشی اصل مطلب را متوجه نمی شوی رئیس جمهور هم ادعا داشت که من سرهنگ نیستم و یک حقوقدانم و معتقدیم که نفهمیده و کلاهی که در این قضیه سرش رفته نفهمیده !

وی افزود: در این قرارداد طرف قرارداد از 5+1 به اتحادیه اروپا تغییر پیدا کرد و توافقق ژنو نه توافق نه معاهده و نه قرارداد و ملاک متن انگلیسی قرارداد می‌باشد و نه ترجمه.

مدیر مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه گفت: در قرارداد ژنو و در گام اول آن زمان شروع آمده است و پایان آن مبهم می باشد و در گام سوم این قرارداد نیز زمان شروع و پایان آن مبهم است.

وی بندهایی از قرار داد ژنو را مبهم خواند و  تصریح کرد: در قرار داد ژنو مرز در بندهایی نامحمدود است، زمانبندی نامشخص است و زمان عملکرد طرف مقابل به تعهدها نیامده است.

رهدار به قرارداد دولت آقای خاتمی و ناظر قراردادن آژانس اتمی اشاره و بیان کرد: ما یک بار از آژانس ضربه خورده‌ایم و در توافق ژنو باز هم آژانس را ناظر قرار دادیم .

وی  قرار داد ژنو را شکست دانست و گفت: فاجعه اینجاست که  ما سر هیچ بازنده شدیم  و شرم آور این بود که آقای ظریف دستاورد این توافق را بازگشت چهار و نیم میلیارد دلار پول به مملکت اعلام کرد.

مدیر مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه بیان کرد: ما سر بازگرداندن پول خودمان تمام حیثیت را به باد دادیم و تمام پیشرفتمان را متوقف کردیم و از دست دادیم.

وی تاکید کرد: دولت یازدهم نه اهل تدبیر است نه دولت امید و و دولت نه سیاست داخلی دارد و نه سیاست خارجی!

رهدار گفت: انرژی هسته را ساده فهم نکنیم، انرژی هسته ای یک نماد است، انرژی هسته ای مسئله سود و زیان نیست بلکه مسئله مقاومت یک ملت و سند شرف عزت می باشد.

وی  توافق جامع را محال دانست و بیان کرد: توافق هم به ضرر آمریکا، اعراب و اسرائیل و گاها به ضرر ایران می‌باشد و چون قرارداد جامع بسته نمی‌شود و ما را در منجلاب عدم فکر، تحقیق و پیشرفت می‌اندازد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار