پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

14. آذر 1393 - 0:59   |   کد مطلب: 14524
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان؛
ملایر بالاترین ارزش افزوده در استان را داراست
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: شهرستان ملایر با 15 درصد از ارزش افزوده در بخش کشاورزی دارای رتبه نخست استان می باشد.
ملایر بالاترین ارزش افزوده در استان را داراست

  به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، علیرضا رنجبر ضرابی در نشت بررسی مشکلات کشاورزی شهرستان ملایرکه با حضور معاون باغبانی وزارت کشاورزی عصر امروز در فرمانداری ملایر برگزار شد با اشاره به پتانسیل بالای ملایر در کشاورزی اظهار داشت:  یکی از اهداف این سازمان خفظ پتانسیل باغبانی در ملایر است.

وی به ارز آوری بالای ملایر در استان اشاره کرد و افزود: شهرستان ملایر با 15 درصد از ارزش افزوده در بخش کشاورزی دارای رتبه نخست استان می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: شهرستان ملایر دارای تعداد بالایی بهره‌بردار کشاورزی است و از این حیث در رتبه دوم استان قرار دارد ولی با توجه به درصد کاربری کم این شهرستان این امر نشان می‌دهد که مساحت‌های کمی در اختیار کشاورزان قرار دارد.

وی بیان کرد: شهرستان با 541 هزار تن، رتبه هفتم تولیدات استان را به خود اختصاص داده وبا تولید 60 درصدی انگور سهم بسزایی در تولید انگور استان و کشور دارد.

رنجبر ضرابی به دیگر آمار ملایر اشاره و تصریح کرد: 24 درصد تولید عسل، 18 درصد تولید گردو، 14 درصد گوشت قرمز، 12.3 درصد از تولید شیر، یک سوم تولید تخم مرغ، 38 درصد از تولید حبوبات، 37 درصد تولید بادام و 22 درصد قنوات استان همدان به شهرستان ملایر اختصاص دارد.

وی گفت: ملایر دارای درصد بالایی از تولیدات باغی استان معادل 52 درصد را داراست که نشان دهنده این است که کشاورزی این شهر بیشتر در بخش باغبانی می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: چهار میلیارد ریال اعتبار در زمینه آبیاری تحت فشار برای اجرای این طرح به شهرستان ملایر اختصاص یافته تا با توجه به درصد پایین استفاده از این طرح در ملایر با استفاده از این اعتبارات اجرای این طرح در این شهرستان افزایش یابد.

مصطفی آزادبخت نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرستان ملایر این شهرستان نیازمند کمک بیشتر در زمینه کشاورزی می باشد.

فرماندار ویژه و معاون استاندار همدان به مشکلات بخش کشاورزی شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود:مبارزه با آفات، خرید تضمینی کشمش، اختصاص تسهیلات برای اجرای آبیاری تحت فشار و کم فشار و مشکلات پودر پتاسیم کربنات از جمله مشکلات این شهرستان در بخش کشاورزی می باشد.

وی به ظرفیت موجود این شهرستان در کشت زعفران و گیاهان دارویی اشاره و تصریح کرد: ایستگاه تحقیقات انگور ملایر طرحی است که نیاز جدی به حمایت دارد و همچنین نیاز به ردیف بودجه دارد.

آزاد بخت تاکید کرد: عدم وجود صنعت بازرگانی در کشاورزی باعث شده  که برخی از کاخانه‌داران سبزه ملایری در صادرات دچار مشکل و متحمل ضرر شده اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار