نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. آذر 1393 - 15:13   |   کد مطلب: 14519
رئیس اداره بهزیستی ملایر گفت؛
اشتغال اصلی ترین دغدغه معلولین
رئیس اداره بهزیستی ملایر گفت: بسیاری از معلولین در حال حاضر دارای مدارک بالای تحصیلی هستند و مهم ترین دغدغه این معلولین اشتغال می باشد.
اشتغال اصلی ترین دغدغه معلولین

حمیدالله فارسی در گفتگو با خبرنگار ملایری‌ها ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولین اظهار کرد: پنج هزار و 141 معلول در شهرستان ملایر زندگی می کنند که از این تعداد هزار و 404 معلول که معلولیت شدید دارند مستمری بگیر بهزیستی می باشند.

وی گفت: از معولین مستمری بگیر در این مرکز 1232 معلول دارای معلولیت جسمی بوده و 132 نفر از آنها معلولیت اعصاب و روان دارند.

رئیس بهزیستی شهرستان ملایر از فعالیت  یک مرکز شهری و پنج مرکز روستایی جهت ارائه خدمات به معلولین خبر داد و افزود: در این مراکز کلیه امور مربوط به معلولین جسمی، روانی، بینایی، شنوایی و روحی را انجام  می گیرد.

وی تصریح کرد: مراکز امید، صبا، تلاش، میلاد، آفتاب و نسیبه از مراکزی می باشند که تحت نظر بهزیستی شهرستان ملایر به معلولین در قسمت‌های مختلف خدمات ارائه می کنند.

فارسی به دو مرکز نگهداری سالمندان اشاره و عنوان کرد: مرکز سالمندان حضرت علی (علیه السلام) در جوزان و مهر امیدوار مادران سامن (مخصوص بانوان) در حال حاضر مشغول ارائه خدمات به سالمندان می باشند.

وی گفت: به تمامی معلولانی که دارای مدرک فنی حرفه ای باشند وام خود اشتغالی از پنج میلیون تومان تا 15 میلیون تومان تعلق می گیرند و سازمان بهزیستی پس از تکمیل پرونده این معلولین آنها را به بانک‌های عامل معرفی می کند.

رئیس بهزیستی شهرستان ملایر خواستار تعامل بیشتر بانک‌ها با معلولین شد و بیان کرد: 70 نفر از معلولین در شهرستان ملایر برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شده اند.

وی عنوان کرد: کمک‌های موردی، حق پرستاری، لوازم کمک توانبخشی، وام و پرداخت هزینه‌های تحصیل از جمله خدماتی است که به معلولین در مراکز مختلف ارائه می شود.

فارسی اشتغال را مهم تری دغدغه معلولین برشمرد و تاکید کرد: بسیاری از معلولین در حال حاضر دارای مدارک بالای تحصیلی هستند و مهم ترین دغدغه این معلولین اشتغال می باشد.

وی مناسب سازی فضای شهری را یکی دیگر از مشکلات معلولین برشمرد و افزود: به معلولینی که در حال تحصیل می باشند مناسب با مقطع تحصیلی که در آن قرار دارند کمک هزینه تحصیلی تعلق می گیرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار